ביקורת קולנוע - כשהעבודה משתלטת על המשפחה

סיפורה של שופטת מכובדת ועסוקה שרגילה להחליט החלטות הרות גורל בתחום המשפחה על בסיס יום יומי, לעיתים קרובות על חשבון הזמן עם המשפחה הפרטית שלה.

חדשות כיפה ציפי קלר 20/11/18 12:51 יב בכסלו התשעט

ביקורת קולנוע - כשהעבודה משתלטת על המשפחה
טובת הילד, צילום: צילום מסך

 

טובת הילד - The Children act

הסרט מבוסס על רב המכר של איאן מקיואן. ספורה של שופטת מכובדת ועסוקה שרגילה להחליט החלטות הרות גורל בתחום המשפחה על בסיס יום יומי, לעיתים קרובות על חשבון הזמן עם המשפחה הפרטית שלה. ברגע של משבר אישי ביחסיה עם בעלה, היא מתבקשת לשפוט בתיק חדש שסובב סביב בחור צעיר ומבריק עם השקפת עולם שהיא פשוט לא מבינה. המפגש בין השניים יהיה בעל השלכות רגשיות עצומות בשביל שניהם וישנה את חייהם. 

זהו סיפור מהודק המאפשר להיכנס לעולמות מחשבה מורכבות של גיבוריו המרכזיים. משחק נפלא של אמה תומפסון, מוליך את הסרט כולו עם בימוי מדויק של דרמות אנושיות כפי שהקולנוע הבריטי יודע לייצר. גם בסרט זה, הדמות הנשית היא החזקה והמובילה, לעומת גבר המחפש את מקומו בעולם החדש. עולם המשפט בחברה פתוחה וליברלית, מועמד בסרט זה מול אמונות ודת ומול החירות האישית של האדם.

גיבורת הסרט מנסה לתמרן בין כל הערכים הללו בצורה מקצועית, חזקה ומאופקת. רק לקראת סוף הסרט, הגיבורה מתפרקת מהעולם הנוקשה בו היא חיה ומצליחה להתחבר לחייה האישיים ללא עזיבת חייה המקצועיים. 

 


לא לאלימות –  


צניעות –  


התנהגות ושפה –  


ערכים –

 
הנאה מצפייה –   


איכות קולנועית –  

 

 

כתבה: ציפי קלר - מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג.