ביקורת קולנוע: משימה בלתי אפשרית 6 - התרסקות

סרט אקשן שובר קופות! איתן, שהוביל גם את הסרטים האחרונים בסדרה וחברי היחידה 'משימה בלתי אפשרית' מנסים להציל את העולם ומתמרנים בין אינטרסים של ארה"ב ואנגליה בלוחמה נגד ה'נבלים' בהשגת פלוטוניום שיאפשר פצצה גרעינית. סרט אקשן שובר קופות!

חדשות כיפה ציפי קלר 01/08/18 11:53 כ באב התשעח

ביקורת קולנוע: משימה בלתי אפשרית 6 -  התרסקות
צילום: צילום מסך

איתן - שהוביל גם את הסרטים האחרונים בסדרה, וחברי היחידה "משימה בלתי אפשרית" מנסים להציל את העולם, ומתמרנים בין אינטרסים של ארה"ב ואנגליה בלוחמה נגד ה'נבלים' בהשגת פלוטוניום שיאפשר פצצה גרעינית.  

ברור שצריך לאהוב סרטי פעולה כדי לצפות בסרט זה ולהבין שחוקי הפיזיקה בסרטים אלו עובדים כמעט כמו בסרטים מצוירים. הגיבור יישאר חי ויקום בדרך כלל עם חליפה נקייה למרות כל החבטות שהוא חוטף, ואולי רק לקראת סוף הסרט הבלורית שלו תתפרע. לא ניתן להתעלם כמובן מהאלימות הרבה על המסך שמוגשת ברוב המקרים בבוטות ובאלגנטיות גם יחד.

קשה לחדש בסרטי פעולה בעידן בו פעלולים ופירוטכניקה הם שם המשחק. הסרט הזה מצליח להשיג מספר הישגים משמעותיים לסרט פעולה בן זמננו. ראשית יש לו עלילה, ערכי חברות ונאמנות נבחנים בו לכל אורכו, מעבר לזה שהוא ארוך מדי אין בו רגע שעמום וזה כבר הישג. הישג נוסף בתחום העלילה שהעלילה מקבלת בכל כמה דקות טוויסט וכשנדמה לך שכבר הפתרון בידי 'הטובים'  הבמאי סוחף אותך לראיית העובדות באור אחר וחיילי ה'רע' וה'טוב' מקבלים סידור מחודש. הדמויות הנשיות מלוות את הגיבור אך לא נופלות לתבניות המוכרות. יפה לראות כיצד הן יוצאות מהמשבצת של מי שזקוקות להצלה וישועה ומקבלות את המקום של המובילות והחזקות לצד תכונות נשיות וברוב המקרים לא מיניות .

גולת הכותרת של הסרט הוא הגיבור המרכזי המגולם על ידי טום קרוז שעושה בעצמו את הפעלולים בסרט. עובדה זו מאפשרת צילום של תמונות חלקות וללא תזזית ועריכת יתר שנובעת בדרך כלל בסרטי פעולה, מתוקף העובדה שהשחקן והפעלולן משתלבים לכלל דמות אחת על ידי עריכה מסיבית. צורת צילום כזו מאפשרות חוויה מושלמת של כניסה לאקשן. צפיתי בסרט בהקרנה של תלת מימד שמומלצת ביותר לסרט מסגנון זה, ומי שמחפש ריגושים נוספים יכול להיכנס להקרנה המאפשרת כיסאות זזים, רוח וגשם היורד באולם.  

המסך הגדול מאפשר סיור מאורגן בפריז ובלונדון במרדפים סוערים על גבי אופנועים, מכוניות וסירות. בחלק השני של הסרט הגיבורים מגיעים לחבל קשמיר שבצפון הודו ואנו עוברים למרדפים במסוקים מעל מצוקי ענק ומאגרי מים עוצרי נשימה.

בקיצור,  טיול סוער באתרים מרהיבים לצד אקשן בלתי פוסק!

לחובבי הז'אנר - צפייה נעימה!

במאי: כריסטופר מק'וורי, אורך 147 ד'. ארה"ב,  2018.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7gmxgR7Xr7E

 

 

לא לאלימות – 


צניעות – 


התנהגות ושפה – 


ערכים –  


שווה צפייה -  

איכות קולנועית – 


 

 

 

כתבה: ציפי קלר - מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג.