ביקורת קולנוע: העודף בשבילך

קומדיה רומנטית מיוחדת במינה, המספרת את סיפורם של שני צעירים הנפגשים בקבוצת תמיכה לבוגרים על הרצף האוטיסטי, במרכז היהודי במנהטן. קומדיה רומנטית קצת אחרת.

חדשות כיפה ציפי קלר 27/05/18 11:08 יג בסיון התשעח

ביקורת קולנוע: העודף בשבילך
העודף בשבילך, צילום: צילום מסך מיוטיוב

קומדיה רומנטית מיוחדת במינה המספרת את סיפורם של שני צעירים הנפגשים בקבוצת תמיכה לבוגרים על הרצף האוטיסטי במרכז היהודי במנהטן. הדמויות מגולמות על ידי שחקנים בעלי הפרעות תקשורת שהיו גם שותפים ליצירת הסרט ובזה ייחודו. דיוויד הוא אדם צעיר המסרב לקבל את הגדרתו כבעל צרכים מיוחדים ואינו מבין מדוע הוא נדרש להשתתף בקבוצת תמיכה. שרה, לעומתו, מקבלת לא רק בהשלמה, אלא אפילו בהתלהבות, את היתרונות והמגבלות שיש לה. כשהשניים נשלחים יחד למשימה, דייוויד מוכן לוותר על התענוג, בלי לחשוד שהמרץ, שמחת החיים והקסם של שרה עתידים לשנות את חייו.  

לכאורה קומדיה רומנטית שגרתית למדי אך הדמויות הראשיות בהחלט חריגות בנוף הקולנועי ההוליוודי. הסרט מעמיד לצופים ייצוג חיובי, מתוק ומרגש של אנשים שונים שבד"כ הקולנוע בוחר להציגם כ'אחר'. ההומור בסרט נסוב סביב הפער בין המציאות כפי שהיא משתקפת בעיני הצופה לבין ההבנה החברתית המצומצמת של הגיבורים . אך המודעות של הגיבורים לייחודם החברתי גורמת לנו, הצופים להתאהב בהם יחד עם סיפור האהבה הנרקם ביניהם. המסע להיכרות שלנו ושלהם מלא תובנות פנימיות וחוויות חיצוניות, כולל חוויה אחת המעניקה לסרט הזה את שמו ומשקפת את ייחודן של הדמויות .

לבסוף, כדאי לציין שהסרט מתובל בדיבורים ובבדיחות גסות שמסופרות על ידי גיבורי הסרט ללא יכולת להבין את הסיטואציה החברתית בה הם נמצאים וכן בסצינה אינטימית המדגימה את נורמליות היחסים בין בני הזוג המיוחד הזה.

למרות הסתייגויות אלו זהו סרט פורץ דרך שמציג עולם מגוון ומתרחק מהצגת השונה כ'אחר'.

במאי: רייצ'ל ישראל. אורך 94 ד'. ארה"ב   2017


 

לא לאלימות –סרט הנקי מאלימות.  – 


צניעות –סרט המתאפיין בצניעות ובצניעות לבוש.  –


התנהגות ושפה –סרט המתאפיין בהתנהגות חיובית ושפה נקייה.  –


ערכים – סרט העוסק בערכים תרבותיים, דתיים חינוכיים ואנושיים.  –


שווה צפייה - הנאה מהצפייה  - 


איכות קולנועית – איכות ומקצועיות של השפה הקולנועית. –

 

צפייה נעימה!

 

 

ציפי קלר - מנהלת הספריות ומרצה לחינוך ולתקשורת במכללה האקדמית הרצוג.