ביקורת קולנוע: "הנסיכה הגנובה 2"

כל המוטיבים המוכרים של סרטי נסיכות אגדה מצוירים לילדים יש בסרט החדש "הנסיכה הגנובה" שיצא בדיבוב לעברית לבתי הקולנוע בארץ בערב סוכות. בת מלך מרדנית הבורחת מהארמון כדי להימלט משידוך כפוי, לטעום "חיים אמתיים" ולמצוא בכוחות עצמה את בן זוגה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 02/10/18 11:33 כג בתשרי התשעט

ביקורת קולנוע: "הנסיכה הגנובה 2"
הנסיכה הגנובה, צילום: יח"צ

כל המוטיבים המוכרים של סרטי נסיכות אגדה מצוירים לילדים יש בסרט החדש "הנסיכה הגנובה" שיוצא בדיבוב לעברית לבתי הקולנוע בארץ בערב סוכות: בת מלך מרדנית הבורחת מהארמון כדי להימלט משידוך כפוי, לטעום "חיים אמתיים" ולמצוא בכוחות עצמה את בן זוגה. מכשף רשע החוטף את הנערה וזומם להפוך אותה לפסל אבן, כמו שעשה לנסיכות אחרות לפניה. צעיר אמיץ ויפה תואר הנחלץ לעזרה. משרתים אלימים ומפלצות שהם עושי דברו של המכשף, ומנסים להכשיל אותו. חיות קטנות שחלקן מדברות וחלקן רק מצייצות (ציפור, סנאי וחתול), המסייעות לגיבור. וכמובן הפי אנד, כי איך אפשר אחרת בסרט לילדים. ברור לגמרי שהיוצרים לא התכוונו להיות מקוריים - להיפך, הם נשענים על קווי עלילה שכל הצופים הצעירים יזהו בקלות. את עיקר המאמצים הם השקיעו בהמצאות הציור הדיגיטליות, כמו סופה הדומה להוריקן החוטפת את הנסיכה, דיוקנאות הרשעים, סלעים עם דלתות סתר נפערות, והסצנות המשעשעות ביותר לטעמי, של קינוחים וממתקים ההופכים בצו המכשף לטורפניים ופוערים פיות מלאי שיניים מאיימות. מי היה מאמין שעוגיות וסוכריות, יכולות להסתער בצורה מפחידה שכזו על הגיבורים הטובים. ואם חלילה אחד הילדים לא הפנים את המסר, דואגת הנסיכה היפה מיה לומר אותו בצורה ברורה לעבר הקהל: "תמיד ידעתי שממתקים מזיקים לבריאות" – הבנתם ילדים?

את מיה הנסיכה היפה, אבל האנמית (ודאי בהשוואה למואנה או אפילו אנה ואלזה), מדובבת בצורה קורקטית אגם בוחבוט, שתרומתה המשמעותית ביותר לסרט הוא שיר שהיא שרה בקולה הקטן אבל המתוק "תצעק חזק". כרגיל בסרטים המצוירים, את הקולות הכי מעניינים, צרודים, צורמים ומהפנטים, מספקים השחקנים המדובבים את הרשעים, למשל אליעזר וייס כמכשף צ'רנומור. קולו של אמנון וולף תורם גם הוא לתפקיד החתול בסרט, המזכיר החתול מצ'סייר של עליסה בארץ הפלאות. היו כמה רגעים מפחידים מבחינתם של ילדים בני ארבע-חמש, כמו הדרקון יורה האש וצחוקו השטני של המכשף, כך שכדאי לקחת לסרט רק מגיל שש-שבע ומעלה. רוב הילדים באולם בהקרנת הבכורה נהנו, ולעיקר המחמאות ראויים המאיירים והפעלולנים הדיגיטליים.

לא לאלימות:  

צניעות -  

ערכים –  

הנאה מצפייה -  

איכות קולנועית -  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן