ביקורת קולנוע: "האישה"

למרות שזהו סרט העוסק בבגידות ובחיי נישואין רוויים בשקרים, בחרתי לכתוב עליו מאחר והוא מדובר מאוד ומומלץ בכל אתר. ומהן מסקנותיי? קולנועית זהו סרט איכותי, מעניין וסוחף, אך עולם הערכים העומד בבסיסו מורכב ומלא בגידות.

חדשות כיפה ציפי קלר 14/08/18 13:17 ג באלול התשעח

ביקורת קולנוע: "האישה"
צילום: צילום מסך

למרות שזהו סרט העוסק בבגידות ובחיי נישואין רוויים בשקרים, בחרתי לכתוב על סרט זה כיוון שהוא מדובר מאוד ומומלץ בכל אתר. קולנועית זהו סרט איכותי, מענין וסוחף אך עולם הערכים העומד בבסיסו מורכב ומלא בגידות.

זהו סרט דרמה המספר סיפור חיים של זוג העוסק בספרות ומגיע לפסגת החלומות של כל סופר – זכייה בפרס הנובל היוקרתי. בסרט מוצגת  זוגיות השייכת לעולם הישן בו תפקידה היחידי של ג'ואן קסטלמן במהלך שנות נישואיה הוא לשמש כיד ימינו של בעלה, הסופר והנדיב הנודע ג'ו קסטלמן. למרות כשרון הכתיבה יוצא הדופן שלה, ג'ואן ויתרה על קריירה מפוארת כסופרת, וחיה את חייה בצלו של ג'ו. ערב זכייתו של ג'ו בפרס נובל לספרות, מחליטה ג'ואן לעזוב אותו. מה גורם לזה תצטרכו לראות בעצמכם..

זהו סרט העוסק בזוגיות ובמקומה של האשה, בבחירותיה, ובחופש האישי שלה בעולם הישן והיום. סיפורי הבגידה והשקרים מלווים את כל הסרט. הסרט מתחיל בסצינה אינטימית של הזוג המבוגר וגם אם בהמשך הסרט לא נחשף לאינטימיות מעין זו הרי שהיא עומדת בבסיס כל הסרט. הדרמה חזקה וכובשת את המסך שמעט מאוד מוזיקה נצרכת בסרט והוא מצליח להעביר את הדרמה לצופה ללא אמצעים קולנועיים מיוחדים.

אז כמו שכבר הזהרתי, הסרט מתחיל בסצינה אינטימית אבל אין הוא מתמקד בזה. הפנינה של הסרט היא גלן קלוז, השחקנית הוותיקה, הנושאת על גבה את כל הסרט בכל תנועת פנים, מחווה של עיניה או דיבור מדוד היוצא מפיה בגלמה את דמות אשת הסופר. היא מציגה מסכת חיים מורכבת כאשה שאפתנית וכאם שעולם הספרות הוא חלק חשוב בחייה.

זהו סרט המתכתב עם קמפיין Me too אך מציג בחירות מורכבות של אשה שהחלה את חייה הזוגיים בסוף שנות החמישים וחיה אותם לתוך שנות האלפיים עם עולם ערכים משתנה.

במאי: ביורן רונגה. 100 ד' . שוודיה ארה"ב 2017.

צפייה מהנה!

 

 

לא לאלימות –   


צניעות – (בעיקר בסצינה הראשונה)


התנהגות ושפה –


ערכים –


שווה צפייה -

 

איכות קולנועית –


 

 

כתבה: ציפי קלר, מנהלת הספריות ומרצה לתקשורת ולחינוך במכללה האקדמית הרצוג.