הספר "אחי מיוחד" חוגג מהדורה שניה

מאח של רומי שנפגעה בתאונה ועד אח של דרור שחלה בסרטן (לא ההוא מחוף הים).הספר "אחי מיוחד" יוצא לאור במהדורה שנייה לקראת שבוע הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/19 10:44 טו בסיון התשעט

הספר "אחי מיוחד" חוגג מהדורה שניה
הספר אחי מיוחד, צילום: ללא

ערב שבוע הספר אשתקד פרסם נשיא המדינה, ראובן ריבלין כי בחר בספרו בספר ”אחי מיוחד” כספר משפיע במסגרת שבוע הספר העברי. בפוסט שהעלה הנשיא ריבלין לפייסבוק הוא כתב:” יש ספרים שנהנים לקרוא גם בפעם השלישית והרביעית, ספרים שפשוט חייבים לחזור אליהם שוב ושוב. לרגל שבוע הספר, הנה המלצה נוספת על עוד ספר שכזה, הספר “אחי מיוחד”, שמספק הצצה לעולמם של אחים ואחיות לילדים עם צרכים מיוחדים”.

הספר נכתב על ידי עמיעד טאוב, איש התקשורת והמשנה לראש עיריית מודיעין.  טאוב משמש גם כיו''ר עמותת אופק ומחזיק תיק השירותים החברתיים בעיר בהתנדבות.  

הספר עוסק בהתמודדות ובאתגרים של אחים לילדים עם צרכים מיוחדים. אוכלוסייה המונה מאות אלפי ילדים במדינת ישראל. הספר זכה לביקורות נלהבות ולהמלצות של רבים מהעוסקים בתחום הצרכים המיוחדים ובהם ליהיא לפיד ומורן סמואל, אלופת העולם ובעלת מדליית ארד פאראלימפית בחתירה שכתבה: ”הספר מדגיש שתי מיוחדויות בכל דמות. זו המתייחסת לצורך המיוחד וזו המדגישה את הכוחות המיוחדים של האח''.

מתוך הספר "אחי מיוחד"

מתוך הספר "אחי מיוחד"צילום: מתוך הספר



רוב השיח על ילדים מיוחדים, הוא על הילדים עצמם, טיפולים, זכויות, חששות מהעתיד ועוד. מעט מידי בשיח מתייחס לאחים והאחיות של ילדים מיוחדים. הספר החדשני של טאוב שם את האחים במרכז באמצעות 12 סיפורים קצרים של אחד מהם עוסק בלקות שונה הכתובים בשפה קלילה, ברורה ומלווה באיורים הצבעוניים,  הספר מספר על המוגבלויות השונות מנקודת המבט של הילדים והסיפורים כתובים באורך הנכון  כזה המאפשר לנהל שיח עם הילדים בעקבותיו.

את הספר ערכה המשוררת חלי טל שלם ואיירה תהילה גולדברג באופן ידידותי עשיר וצבעוני

טאוב מספר כי הרעיון לספר עלה לו לאחר צפייה בכתבה על אחים שכולים ביום הזיכרון,  "באותו הלילה הבנתי את ההתמודדויות היום יומיות של אחים עם סיטואציות משפחתיות מורכבות   וכתבתי את הספר.

''המטרה הכפולה, מצד אחד לתת במה לעולמם אל האחים המיוחדים ומצד שני להדגיש  ולהנגיש את עולמם המלא של הילדים עם הצרכים המיוחדים הושגה עם הביקוש לספר והדפסת מהדורה שניה תוך שנה מיום הוצאת הספר''.הוסיף טאוב  

טאוב עצמו המשמש כאמור כמשנה לראש העיר מודיעין ומחזיק תיק השירותים החברתיים בעיר בהתנדבות וכן כיו''ר עמותת אופק עוסק בתחום התקשורת הוא מנהל את משרד הדיגיטל ''עט תקשורת'', הוציא בעבר ספר מתח העונה לשם 'מזימה' ומוביל מאבקים חברתיים רבים בתחומי הבריאות, מניעת הרשלנות הרפואית והחינוך המיוחד מוכר בציבור הדתי בעיקר מפעילותו במסגרת הבית היהודי כיו''ר מועצת ראשי הסניפים ופובליציסט בעיתון 'מצב הרוח' אך לדבריו דווקא הספר הווה עבורו הגשמת חלום והצליח לייצר השפעה חברתית חיובית יותר מכל תחום אחר בו הוא עוסק.

את הספר ניתן לרכוש דרך דף הפייסבוק 'אחי מיוחד' בחנויות הספרים או ישירות מהמוכר בקישור https://goo.gl/CU38n3

הרצאות ניתן להזמין בטלפון 037476666