חדש על המדף הספר החדש שהילדים שלכם ישמחו לקבל לכבוד החג

ב"יד מרדכי" משיקים ספר ילדים חדש בשם "מלח מים", המוקדש לכל החקלאים והדבוראים בישראל. עלילת הספר מסבירה בשפה נגישה וציורית על פועלן ותרומתן של הדבורים למען הטבע והשפעתן על המאזן הסביבתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 12:30 כד באלול התשפג

הספר החדש שהילדים שלכם ישמחו לקבל לכבוד החג
צילום: shutterstock

מכוורת "יד מרדכי" משיקה לראשונה ספר ילדים בשם "מלח מים" העוסק בחשיבות הדבורה לטבע ולמאזן כדור הארץ. הדבורים הנמצאות בסכנת הכחדה, ממלאות תפקיד חיוני וחשוב בטבע. על פי הארגון למזון וחקלאות של האו"ם, מתוך כ-100 זני מאכל המספקים 90% מסך המזון בעולם, 71 זנים מאביקה דבורת הדבש ולכן תרומתה ונחיצותה חיונית להמשך קיומנו.

הספר "מלח מים", שנכתב על ידי הסופרת תמר בן אביר (שומר) ואויר על ידי רמי טל, מלמד על נחיצותה של הדבורה לטבע, מתוך מחשבה ונכונות ללמד ילדים כבר מגיל צעיר על חשיבותן של הדבורים לשמירה על המאזן בטבע.

ספר ילדים חדש |

עטיפת הספר "מלח מים" | צילום: רמי טל

עלילת הספר מלח מים

עלילת הספר עוסקת בזוג האחיות "מלח" ו-"מים" המתגוררות בכוורת. הן עובדות מדי יום במרץ, מדלגות בין פרחים, שותות צוף ומייצרות דבש. בבוקר אביבי אחד "מלח" מחליטה לשבור את השגרה וכנגד כל חוקי הכוורת, היא חומקת מהכוורת ונעלמת כדי לחוות את העולם שבחוץ. הספר עוקב אחר המסע המופלא של "מלח" בטבע על חשיבותה ותרומתה.

על פי המכוורת, ספר הילדים הוקדש לעבודתם של כל החקלאים והדבוראים בישראל, שתורמים בעשייתם הבלתי פוסקת להתחדשות הטבע ולהיותו חלק אינטגרלי מחיינו, וכן לכל הדבורים המופלאות שעבודתן היומיומית מסייעת למאזן כדור הארץ ולשגשוגו והופכת את העולם למתוק יותר. חלק מהכנסות יועברו לתרומה. את הספר "מלח מים" בהוצאת מטר, ניתן למצוא בחנויות הספרים. מחיר מומלץ לצרכן 74 שקלים. חלק מההכנסות יועברו לתרומה.