כסף זה משחק ילדים? הספר שיעשה לכם סדר בחינוך הפיננסי בבית

לא תמיד הורים מצליחים להסביר לילדים מהו כסף, איך מתנהלים איתו ומהו מקומו | תמר מיכלסון, רו"ח ויועצת כלכלית למשפחות ולעסקים, כתבה ספר מיוחד בנושא: "לא רק הכרח המציאות, גם זכות וחובה הורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 14:00 ל בחשון התשפג

כסף זה משחק ילדים? הספר שיעשה לכם סדר בחינוך הפיננסי בבית
צילום: ללא

האם נכון ללמד ילדים על כסף? האם נכון לחשוף את נפשם הרכה לנושא כל-כך מורכב טכנית ורגשית?
אך מה קורה לילדים שלא דיברו איתם בבית על כסף? איך הם בונים את עצמם כלכלית בבגרותם?
מחקרים מוכיחים שהדרך הטובה ביותר לגרום לאנשים להתנהל נכון כלכלית בבגרותם, היא ללמד אותם מגיל אפס (כמעט) על כסף, ללמד ולתת להתנסות.

ילדים שנחשפו לנושאים כלכליים, להתמודדויות כספיות, לגבולות ולמגבלות של כסף בתיווך הורי נכון, מאוזן, שנותן לכסף את מקומו כאמצעי חשוב, אך לא כמטרה, מתנהלים כלכלית הרבה יותר טוב עם כסף בבגרותם: נמנעים מחובות ומינוסים, מצליחים לחסוך ולהגשים חלומות ומטרות, מצליחים להיות יצירתיים ויוזמתיים ביצירת הכנסות, ועוד.

צילום: ללא

אין ספק, שכמו בכל נושא רגיש, שבו אנחנו ההורים מהווים את המפגש הראשוני והחשוב של ילדינו עם העולם, חשוב שהחשיפה תהיה רכה, עם חוויות טובות, מעצימה ומחברת. אז כן, כסף הוא בהחלט משחק ילדים: משחק חינוכי, מלמד ומעצים בהווה ולעתיד.

כדי שלנו, ההורים, יהיה כלי לשיח ולמידה משותפת עם הילדים, כתבה תמר מיכלסון, רו"ח ויועצת כלכלית למשפחות ולעסקים את הספר החדש "כסף הוא משחק ילדים" – סיפורים מחייו של נועם בן ה-9 ומשפחתו.

30 סיפורים מהיומיום, מתוך עולם של ילדים, אשר מלמדים אותנו על התנהלות כלכלית נבונה, תוך חשיפה והסבר של מושגים מורכבים פחות או יותר באופן שגם ילדים צעירים יכולים להבין. הספר יצא על ידי ספריית בית אל, מאויר ביד האומן של תמרה קרת, מתאים החל מגיל בית ספר יסודי (לא מנוקד).

"כיועצת כלכלית, אני נפגשת שוב ושוב עם הקושי של הורים לעשות שינוי כלכלי בגלל הילדים. או בגלל הרצון להעניק להם עולם 'מושלם', שכלום לא יחסר להם. או בגלל שההבראה הכלכלית תדרוש שינוי גם בהרגלים של הילדים", מספרת מיכלסון. "אני מוצאת שחינוך פיננסי מגיל צעיר הוא לא רק הכרח המציאות, אלא גם זכות וחובה הורית, ומנסה כך גם לגדל את ילדי. רוב הסיפורים בספר נכתבו מתוך עולמם וחייהם של הילדים שלי. הספר בהיר, קולח, ומנגיש מושגים כלכליים באופן בהיר ופשוט. ילדים ומבוגרים שקראו את הספר לא יכלו להניח אותו מידם". לרכישה בחנויות הספרים, או באתרים של ספריית בית אל ודני ספרים.