כשתובנות חז"ל ותובנות ההוראה בימינו נפגשות

אמש נערך ערב השקה לספרם החדש של ד"ר שי מאמו וד"ר דניאל ניקריטין מ"אקדמית חמדת". הספר כולל עקרונות פדגוגים רלוונטיים לימינו, מתוך סיפורים ואגדות מהתלמוד הבבלי וחז"ל. הנשיא פרופ' שקד: "ייחודיות הספר מתבטאת בהדגשת התובנות החינוכיות הרלוונטיות למורים ולתלמידים בימינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/21 14:46 ד בניסן התשפא

כשתובנות חז"ל ותובנות ההוראה בימינו נפגשות
מחברי הספר והמשתתפים בערב ההשקה, צילום: צילום מסך

האקדמית חמדת בשדות נגב ערכה ביום ראשון, ערב השקה חגיגי לספר חדש: 'מסע במעגלי החינוך', ספר חדש אשר יצא החודש לאור בהוצאת "דברי שיר", והוא פרי עטם של שניים מאנשי הסגל במכללה: ד"ר שי מאמו – ראש תחום ההכשרה הקלינית במכללה, וד"ר דניאל ניקריטין – ראש החוג לחינוך. בכנס השתתפו נשיא המכללה פרופ' חיים שקד, פרופ' אביגדור שנאן מהאוניברסיטה העברית, שוש נגר ראש מנהל החמ"ד ומיכאל לב מנכ"ל הוצאת "דברי שיר".

הספר כולל ניתוח מעמיק ומרתק של שלושה עשר סיפורים מהתלמוד הבבלי, ומפגיש בין עולמם הרוחני והערכי של חז"ל, לבין עולמם של אנשי התיאוריה והמעשה בעולם החינוך, המעצבים את השיח החינוכי העדכני בארץ ובעולם. העיון בסיפורים , לצד תובנות חינוכיות מהחיים, מהמחקר ומההגות, מעשירים את הבנת דרכם של חז"ל, כמו גם את התפיסות החינוכיות בנות ימינו, וקוראים לנו להמשך למידה ועמל – כשותפים בשרשרת הלימוד העתיקה.

ד"ר שי מאמו אמר בערב ההשקה: "הספר הוא תולדה של מסע משותף, של דניאל ושלי. במציאות- בנסיעות המשותפות שלנו יחד, וברוח- בטיול בין סיפורי התלמוד, יד ביד עם התיאוריות העדכניות של הפדגוגיה ושל החוסן".

ד"ר דניאל ניקרטין הוסיף כי "הספר מפגיש את החכמה העתיקה של הלמידה המשוקעת בסיפורי התלמוד עם חכמת הפדגוגיה החדשה. היהדות שכוננה מסורת של ידע מועבר ומתפתח, תורמת ונתרמת מההמשגות העדכניות.  הספר מבקש להזכיר כי הפדגוגיה צריכה כל העת לשמור על רצף לצד נכונות להתגמש ולנוע".

פרופ' חיים שקד נשיא המכללה האקדמית חמדת מציין כי "הסיפורים והאגדות של חז"ל המובאים בספר מוכרים וידועים אך הייחודיות של הספר מתבטאת בהדגשת התובנות החינוכיות הרלוונטיות למורים ולתלמידים בימנו. כותבי הספר ד"ר ניקרטין וד"ר מאמו הם אנשים מאוד מחויבים לאקדמית חמדת, תורמים משמעותיים לנקודות המרכזיות של העשייה החינוכית שלנו ואני מעריך מאוד את פועלם".