הזוכה בפרס ספר הביכורים לשנת 2020: דורי פינטו עם ספרו "ירח"

במפעל הפיס חוגגים 20 שנה להיווסדו של פרס ספיר לספרות והכריזו על הזוכה בפרס על ספר הביכורים | אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "השנה הגדלנו משמעותית את סכום המענק לספר הביכורים על מנת לעודד סופרים וסופרות בתחילת דרכם ובכך לתמוך גם בסופרי העתיד של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/21 12:59 יא באדר התשפא

הזוכה בפרס ספר הביכורים לשנת 2020: דורי פינטו עם ספרו "ירח"
דורי פינטו, צילום: יחצ

חבר השופטים של פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020, בחר את דורי פינטו על ספרו "ירח" כזוכה בפרס ספר הביכורים בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2020.

הספר "ירח" נבחר מתוך "רשימה קצרה" של קטגוריית הביכורים שכללה גם את הספרים "תורת הקבוצות" מאת כרמית סחר ו"לא כפי שפורסם" מאת יואב שפיר בירן. זאת הפעם השנייה שמפעל הפיס מפרסם רשימה קצרה גם לספר הביכורים והמועמדים ברשימה זוכים למענק בסך 20 אלף ש"ח כל אחד.

הזוכה בספר הביכורים לשנת 2020. ירח

הזוכה בספר הביכורים לשנת 2020. ירחצילום: יחצ

לראשונה לרגל חגיגות ה-20 להיווסדו של פרס ספיר, הוחלט במפעל הפיס להגדיל את סכום פרס הביכורים כך שהזוכה בפרס ספר הביכורים לשנת 2020, דורי פינטו על ספרו "ירח", יקבל מענק בסך של 75 אלף ש"ח (במקום 40 אלף ש"ח שהיה נהוג בעבר).

יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, בירך על הזכייה ואמר: "מפעל הפיס גאה להוביל את המפעל החשוב והיוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל "פרס ספיר לספרות". בשנה כל כך מאתגרת שחווה עולם התרבות הישראלי, חשוב יותר מתמיד להמשיך ולהוביל בגאון את המוסד החשוב הזה שכל מטרתו להעלות על נס את תרומתם החשובה של הסופרות והסופרים בישראל לחברה.

"השנה אנו מציינים בגאווה גדולה 20 שנות פעילות של הפרס שנוסד בשנת 2000 והפך ברבות השנים למוסד חשוב ומוערך. השנה, החלטנו להגדיל משמעותית את סכום המענק לספר הביכורים - על מנת לעודד סופרות וסופרים בתחילת דרכם ובכך לתמוך גם בסופרי העתיד של ישראל".