גלילה רון פדר: "זוכרת שכאבתי כל רגע ורגע במהלך הפינוי"

סופרת הילדים האהובה, אמרה את הדברים בראיון לרגל יום מורשת גוש קטיף ורגע לפני צאת ספר נוסף בסדרת הספרים "מנהרת הזמן". רון-פדר אמרה כי "חשוב להשאיר את זה כחלק מההיסטוריה שאני מנסה להעביר לילדי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/21 15:18 יח בשבט התשפא

גלילה רון פדר: "זוכרת שכאבתי כל רגע ורגע במהלך הפינוי"
גלילה רון פדר עמית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת יום מורשת גוש קטיף וצפון השומרון שיצוין ביום חמישי הקרוב במוסדות החינוך, התארחה הסופרת גלילה רון פדר עמית במשדר מיוחד ושיתפה כי "סיפור ההתנתקות והפינוי של גוש קטיף זה סיפור קשה מאוד. זוכרת שכאבתי כל רגע ורגע ממה שעברו אלה שהתפנו. חשוב להשאיר את זה כחלק מההיסטוריה שאני מנסה להעביר לילדי ישראל". 

יום מורשת גוש קטיף וצפון השומרון יצוין ביום חמישי הקרוב, ובמרכז מורשת קטיף יזמו משדר מיוחד במהלכו שוחחה שירה ברלב עמרם ראיון עם סופרת הילדים גלילה רון פדר-עמית על רקע הספר "המשימה הסודית של ילדי החולות", במסגרת ספרי מנהרת הזמן העוסקים באירועים ודמויות בישראל. רון פדר עמית שהיתה נרגשת לשוחח על גוש קטיף שיתפה בכאב "אין ספק שסיפור ההתנתקות והפינוי של גוש קטיף זה סיפור קשה מאוד. במיוחד בכל מה שנוגע לילדים, השאיר עליי רושם עז, אני זוכרת שכאבתי כל רגע ורגע ממה שעבר על אלה שפונו".

"אני חושבת שסדרת מנהרת הזמן תפקידה להביא דברים שהם כואבים ולהביא אותם כמו שהם היו, בלי פניות", המשיכה הסופרת, "זה היה כואב מאוד, עד היום אנחנו לא יודעים אם זה היה מוצדק או לא ונראה לי בזמן שכתבתי את הספר שזה חשוב מאוד להשאיר את זה כחלק מההיסטוריה שאני מנסה להעביר לילדי ישראל".