ביקורת ספרים | "קוד המנצח לצעירים - 10 קודים להצלחה מעשית בחיים"

הרי לכם חידוש: להצלחה-חוקים ברורים. וכדי לשלוט בהם, יש להתחיל ללמוד אותם מוקדם ככל האפשר. ספרם החדש של אלון אולמן ומיכל סולומונוביץ, מבקש להעביר לדור הצעיר את חוקי ההצלחה

חדשות כיפה עדי כהן 06/10/20 13:22 יח בתשרי התשפא

ביקורת ספרים | "קוד המנצח לצעירים - 10 קודים להצלחה מעשית בחיים"
קוד המנצח לצעירים - 10 קודים להצלחה מעשית בחיים, צילום: יחצ

מה למדתי בבית הספר? לפתור משוואות בשני נעלמים, מי שלטו בארץ ישראל בתקופות עתיקות, מהן זכויות יסוד, וקריאת מפות. מה לא למדתי? לא למדתי כיצד לסמן לעצמי יעדים בחיים, ומה הדרך להגיע אליהם. לא למדתי שאם אני רוצה, אני יכולה להשיג כל דבר. שכסף גדול לא עובר בגנטיקה, ויש דרך להשיג אותו. הצלחה לא מתרחשת בן רגע, אבל עם ידע נכון והתמדה, אפשר להגיע אליה. יש לה כללים, ודרך ברורה, אבל חייבים לדעת אותם.

אלון אולמן, הוא מנטור מהמצליחים במדינת ישראל, מיכל סולומונוביץ, היא מאמנת אישית בעלת רקע חינוכי. שניהם חברו יחד לכתיבת ספר שמטרתו אחת – להנגיש את הידע הזה לכל אחד. אחרי שהצליחו להכניס לתוכנית הלימודים של משרד החינוך את עקרונות השיטה. הם מציעים את הידע הזה לכל אחד.

הספר "קוד המנצח לצעירים - 10 קודים להצלחה מעשית בחיים", בנוי כך שהוא מוביל את הקורא הצעיר צעד אחר צעד לתובנות משנות תודעה, המאפשרות לסמן מטרות קטנות, לחוות הצלחות, ולהעתיק את השיטה למטרות גדולות יותר בהמשך. על אף הכתיבה המופנית בעיקר לבני נוער, גם מבוגרים ימצאו בו מדריך אישי שיסייע להם בלימוד העקרונות וביישומם בחייהם הבוגרים.

חלק גדול ממנו מוקדש לאמונה במסוגלות האישית, ולא בכדי. רוב המגבלות שלנו נמצאות בעיקר בראש. אולמן וסולומונוביץ פורטים את הנחות המוצא השגויות בהן הורגלנו לחשוב ולראות את עצמנו. רק לאחר מכן, הם מתחילים לפרק אחד אחד חוקי ההצלחה. היתרון הגדול של מי שיקראו בספר, הוא לא רק העובדה שבעזרתו יצליחו לממש את עצמם. אלא בכך שבאופן טבעי, הוא גם הופך את הקורא לאדם טוב יותר. אחד מהעקרונות הנלמדים בו, הוא: "מה שאתה רוצה לקבל – תן", אם הצלחה מזוהה אצלנו בעיקר כמבט מעריץ כלפי אינדווידואל, השניים משנים את התפיסה לכזו שמסמנת הצלחה, כנתינה. האפשרות להעניק לאחרים הופכת את המטרות שלנו לנעלות יותר, ואת הדרך להשיג אותן, יפה, ערכית ונכונה יותר. אם אני צריכה להצביע על מה שנגע בי בעיקר, היתה ההבנה הזו - להיות מצליח ובודד זו לא באמת הצלחה. החכמה היא להמשיך ולשמר את ההקשרים האישיים, החברויות, הקשר הקרוב עם בני המשפחה, וגם במעגלים הרחוקים יותר, שמהווים למעשה קרקע מצמיחה, שכדאי וראוי לשלב עימם ידיים בדרך להגשמת המטרות של עצמך.

כמו כן, הפניה לצעירים, והשפה בה הוא כתוב, מאפשרים עבודה משותפת של הורה וילד. במקום שההורה יסביר, יכווין, יתרגם למילים פשוטות את התוכן, מסוגל הקורא הצעיר לנתח את התוכן המובא בספר בעצמו או בשיחה משותפת יחד עם מבוגר. אופן ההנגשה של התוכן, מציבה את הקוראים הצעירים והמבוגרים, באותו נקודת מוצא.

גם אם אתם בני נוער השואפים לעבור את הבגרויות בהצלחה, להתקבל ליחידה מובחרת בצבא, או  שאתם בני ארבעים, אבל עדיין חולמים לרוץ תראטלון, לעשות הסבה מקצועית, להתחתן או פשוט להיות גרסה טובה יותר של עצמכם, כל יום קצת יותר, אפשרו לעצכם ללמוד את השיטה.