המסה ליוצא המתחיל - ספר אינטרנטי חדש על עולם הדייטים

רוצים להתכונן לעולם הדייטים? מסתבכים בדייטים? נתנאל קראוס מציע לכם טיפים וכיווני חשיבה בספר חינמי חדש ומקיף שינסה לעשות לכם סדר בראש וגם בארון הבגדים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/12/15 10:42 יא בטבת התשעו

המסה ליוצא המתחיל - ספר אינטרנטי חדש על עולם הדייטים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

"המסה ליוצא הדתי המתחיל" הוא ספר אינטרנטי חדש בן 350 עמודים שיסייע ל"יוצאים" הדתיים הצעירים בעולם הדייטים הסבוך על ידי כיווני חשיבה חדשים וטיפים מעשיים במיוחד כמו מקלחת ודיאודרנט.

מי שעומד מאחורי המיזם הוא מעצב גרפי בשם נתנאל קראוס (31), "אני נשוי באושר כבר שנתיים +1, התחלתי לצאת בגיל 23 וזה נמשך עד גיל 28. בגיל 26 בערך עברתי להתגורר בירושלים ונכנסתי לעניין הרווקות המאוחרת במהלך השנים שוחחתי הרבה עם חברים על הנושא וחשבתי שזה יהיה נחמד לסכם מסקנות וטיפים בנושא כדי לסייע מניסיוני ומניסיונם של אחרים", מספר קראוס ל'כיפה'.

את הספר הוא התחיל לכתוב רק כנשוי, "חשבתי רבות על ספר כזה כבר כרווק אך חיכיתי שאתחתן ואז אוכל לכתוב אותו מתוך מקום של מי שצלח את המשימה. את הספר כתבתי גם על סמך פתקים שכתבתי בעבר כששמעתי מחברים סיפור או תובנה מעניינת", מספר קראוס.

את מלאכת הכתיבה הוא התחיל עם חבר נוסף אך לבסוף הוא נותר לבדו במערכה, "לפני שנה וחצי הפצתי גרסה קטנה של הספר בישיבות ההסדר וההצלחה הרבה והתגובות הנלהבות הביאו אותי לכתוב גרסה מקיפה יותר של הנושא", אומר קראוס ומוסיף כי החליט שבעידן הסמרטפונים הספר מתאים מאד לקריאה בנייד, "אנשים רבים היום קוראים דווקא בנייד ולכן מראש יצרתי ועיצבתי את הספר בהתאם לניידים".

קראוס מייעד את הספר בעיקר לאלו שעוד לא התחילו את התהליך כלל ונועד לנסות למנוע טעויות קריטיות וחוסר התחשבות שמגיע מחוסר ניסיון ומחשבה אך גם לכאלו שחשים שהכל תקוע ולא הולך להם, "אם הייתי יכול הייתי שולח אותו לעצמי בגיל 20", הוא אומר בחיוך ומוסיף, "ניתן לראות כל ערב בגן סאקר בירושלים זוגות צעירים שהבחורה רועדת מקור והבחור ששקוע בעצמו מספר לה סיפורים על הצבא, זה דברים שניתן למנוע עם קצת מודעות ושימת לב אליהם הספר מכוון".

"הספר מיועד בעיקר לגברים, אך אני מתכוון בעתיד לכתוב ספר לנשים. למרות שגם נשים יוכלו להפיק תועלת רבה אם יקראו את הספר "הגברי" ויבינו כמה דברים על המבט הגברי בנושא", אומר קראוס.

הספר מופץ באופן חינמי וניתן להוריד אותו לנייד לקריאה מאוחרת - כאן