הבריחה הגדולה - סיפור הגבורה של יהודי צפת

האם הדווידקה הייתה זו שהביאה לבריחת ערביי צפת ולשחרורה של העיר? ובפני מה עמדו מגיניה של העיר? סיפור שחרורה של צפת בחוברת חדשה ומרתקת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/05/16 10:23 ב באייר התשעו

הבריחה הגדולה - סיפור הגבורה של יהודי צפת
אבישי טייכר, ויקיפדיה, צילום: אבישי טייכר, ויקיפדיה

לא לכל השאלות היו תשובות, אבל זקני צפת נדרשו לקבל החלטה, האם לעזוב את צפת או להישאר ולהילחם עליה. הם הבינו את גודל השעה ואת משמעות ההחלטה. כל טעות בשיקול הדעת שלהם עלולה לעלות בדם רב. הם ידעו שאין מי שיחליט במקומם. הם גם הבינו כי מפלה של צפת היא מפלה ברוחם של כל הלוחמים בכל הארץ.

חוברת חדשה ומרתקת שיוצאת לקראת יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל ולקראת יום שחרור צפת (ל' ניסן) חושפת את סיפור הגבורה על עמידתה בקרב של צפת היהודית במלחמת השחרור. את הדילמות הקשות במיוחד שעמדו בפני מפקדיה של העיר שהופקרה על ידי הבריטים למרות הסיכומים והועברה לידי הערבים שרצו להשמיד את היישוב היהודי הקטן בעיר.

בחוברת שהופקה ביוזמתו של רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מגוללים סיפורי הניסים שאירעו בעיר באותם ימים וגם מנופצים מיתוסים תיירותיים על הסיבה מדוע נמלטו ערביי צפת מהעיר למרות יתרונם המספרי והצבאי (לא בגלל הדווידקה) ומה הביא לכיבוש בטעות של הכפר הערבי עין זיתון ממנו יצאו הפורעים הקשים ביותר כנגד היישוב היהודי בצפת.

לקריאה חינם לחץ כאן

(צילום: יחצ)