גבורת האנשים הפשוטים

"בלבב פנימה" איננו רק סיפורו של אהרון קרוב, הפצוע הקשה ביותר של "עופרת יצוקה". הוא בעיקר ספר שנכתב מתוך אהבה לעם ישראל, שידע לחבק בשעות הקשות

חדשות כיפה יונתן אוריך 24/01/11 00:00 יט בשבט התשעא

גבורת האנשים הפשוטים

הספר "בלבב פנימה" של הרב זאב קרוב, לא מתיימר להיות סיפור. הוא איננו כזה. אין לו עלילה, התחלה אמצע או סוף. אין שום מתח. העובדות ידועות לרוב קוראי הספר למן ההתחלה ועד הסוף, כמו גם רוב הדמויות המופיעות בו, המוכרות לכולנו.

בדצמבר 2008, בראשיתו של מבצע "עופרת יצוקה", נפצע סגן-משנה אהרון קרוב באורח אנוש, כשהכוח אותו הוביל נכנס לבית ממולכד בפאתי עזה. אל המבצע יצא קרוב יומיים בלבד לאחר חתונתו, מה שהפך את פציעתו הקשה למתאבן של ממש עבור כלי התקשורת, אשר הוסיפו לכל אורך תקופת החלמתו לעקוב אחר ההתקדמות במאמצים הרפואיים, שלא לומר, בניסים האלוקיים.

ואכן, שיקומו של קרוב היה רצוף מעשי ניסים, אך לא רק בהם מתמקד ספרו של הרב קרוב, ראש הישיבה התיכונית בקרני שומרון. "בלבב פנימה" הוא כתב הגנה על הישראליות והציונות, נטול כל ציניות ומלא אהבה גדולה לעם ישראל, שניכר כי ידע לחבק את המשפחה בשעותיה הקשות.

ספרו של קרוב מהווה מעין ביבליוגרפיה משפחתית לחלק גדול מהאזכורים התקשורתיים לאורך השנתיים האחרונות, רובם ככולם מובאים בו באור חיובי, עניין נדיר כשלעצמו בהתייחס אל אמצעי התקשורת המתנהלים כטורפים צמאי-דם נוכח אסון משפחתי-לאומי. ואמנם, רצף האירועים מובא בספר באורח כרונולוגי, נטול את רוב גינוני העריכה או הכתיבה הספרותית, כמעט ומייתר כל חציצה בין הקורא לבין מה שהתרחש בין אהרון לזאב ובין אהרון לרעייתו צביה ובין המשפחה כולה לבין הפצוע הקשה ביותר של "עופרת יצוקה".

הרב קרוב מצליח להביא בספר את הקורא לכדי פגישה כמעט-בלתי-אמצעית עם השעות הקשות בבתי החולים, הטיסות הארוכות לטיפולים מעבר לים - ואינספור הטלפונים. מהרמטכ"ל גבי אשכנזי וממשפחות אמידות מהארץ ומחו"ל ובעיקר מה"עמך", האזרחים הפשוטים המתעניינים בשלומו של אהרון, שהיה לחלקם, מבעד לכותרות העיתונים, לבן משפחה.

כותרת הספר, "סיפור קטן של גבורה גדולה", השאיר אותי עם סיום הקריאה בסימן שאלה. למי הגבורה? אהרון קרוב הוא ללא ספק גיבור ישראל, לא רק ההתאוששות מהפציעה הקשה, כי אם בעיקר נוכח היכולת המדהימה שלו להתמודד איתה ולהמשיך הלאה - לכבוש יעדים נוספים למען העם והארץ. אך "בלבב פנימה" מותיר מקום של כבוד גם לגבורת המשפחה ובעיקר לגבורת האנשים הפשוטים. הספר, אם כן, מחזיר לקוראיו איזו מידה מסוימת של אמון במשפחתיות הישראלית. בערבות ההדדית בעת צרה. בחיבוק החם של עם ישראל, שלא תמיד מורגש בשגרת היום-יום.

"בלבב פנימה - סיפור קטן של גבורה גדולה", הרב זאב קרוב. 191 עמודים, "ידיעות ספרים"