ירושלים 669: זו לא יחידת חילוץ, אלא ספר חדש

החיבור בין איש התקשורת, שלמה צזנה, לרב והמחנך יצחק לוי, הוליד ספר שחקר את כל הפעמים שבהם הופיעה ירושלים בתנ"ך: "סיפורה של ירושלים הוא סיפורו של קונפליקט. סיפור שבעיקרו האדם מנסה לגעת בשלמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 08:29 ט באדר א'

ירושלים 669: זו לא יחידת חילוץ, אלא ספר חדש
הספר על רקע חומות העיר, צילום: ללא

כמה פעמים מוזכרת העיר ירושלים בתנ"ך ומה המשמעות של כל אזכור? ספר מחקר והגות חדש, שחיברו רב ואיש תקשורת מנסה לספק תשובות לקסמה של עיר הבירה הנצחית של ישראל.

הספר "ירושלים בתנ"ך 669", בהוצאת ג'יי-נט ירושלים, נכתב על ידי העיתונאי ואיש התקשורת, שלמה צזנה, והרב יצחק לוי מישיבת הר עציון.

צזנה, הרב לוי והספר שחיברו

צזנה, הרב לוי והספר שחיברוצילום: ללא

מטרת הספר היא לחקור את כל 669 הפעמים שירושלים הופיעה בתנ"ך, מתחילתו ועד סופו, כדי לבנות את התודעה לעיר שנבנתה לאורך אלפי שנים. בספר מופיעים 238 פרקי תנ"ך שבהם מופיעה העיר, ולצד הפרקים והפסוקים הרלוונטיים מופיע הסבר קצר המנתח את הפרק, תוך התייחסות להופעתה של ירושלים.

"סיפורה של ירושלים הוא סיפורו של קונפליקט. סיפור שבעיקרו האדם מנסה לגעת בשלמות", אמר צזנה ששימש בעבר ככתב המדיני של ישראל היום וכיועץ התקשורת של יאיר לפיד. לדבריו, "החיפוש אחרי גן-עדן עלי אדמות מתנהל בעיר שהיא מקום של צדק ושל יושר, שבו האדם יכול לבחור להתנהל בה על פי הכללים ולהרוויח מכל טוב, או להפר את הכללים ולהפסיד הכול". איש התקשורת הוותיק, שחיבר בעבר מספר ספרים על העיר, חבר כאמור לרב לוי שגם מרצה ומחנך במכללת הרצוג, ונחשב למומחה לענייני ההיסטוריה של ירושלים.