משפחה ישראלית גילתה כי הם קרובים של סקרלט ג'והנסן - בזכות תוכנית בטלוויזיה

משפחת רוזנפלד הישראלית צפתה בקטע מהתוכנית בה גילתה השחקנית כי קרוביה היהודיים נספו בגטו ורשה, וזיהתה את שם המשפחה הנדיר של סבתם. עד כה לא ידעה המשפחה כי יש להם קרובים נוספים 

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/17 13:15 טז בחשון התשעח

משפחה ישראלית גילתה כי הם קרובים של סקרלט ג'והנסן - בזכות תוכנית בטלוויזיה
סקרלט גוהנסון, צילום: צילום מסך יוטיוב

לפני כשבוע פרסמנו כי השחקנית ההוליוודית היהודיה סקרלט ג'והנסן פרצה בבכי בשידור כאשר התבשרה שהיו לה קרובי משפחה שנספו בגטו ורשה. היום פורסם במעריב, כי גילי רוזנפלד מתל אביב, ראתה קטע קצר מהתוכנית בה השתתפה סקרלט ג'והנסון וזיהתה את שמותיהם של קרוביה של ג'והנסון כאחיה של סבתה שרה: זלטה זלמברג, שהייתה בת 15 כשמתה, ומנדיל זלמברג שהייתה בת 17 במותה.

אמה של רוזנפלד מתגוררת בקליפורניה ואחותה, מיכל, מתגוררת בניו ג’רזי.  רוזנפלד התקשרה מיד לאמה ולאחותה ואמרה להן לצפות בפרק. הן עשו זאת, וכמו גילי בכו. "הופתענו שיש לנו בכלל קרובי משפחה", סיפרה מיכל רוזנפלד. מיכל אמרה כי אין לה ספק שבני משפחת זלמברג שג'והנסון קראה עליהם על המסך הם בני משפחתה גם כן. "לא היו הרבה זלמברגים" ליד וורשה, הסבירה. 

סבתא שרה סיפרה על אחיה שנספו למשפחתה: "היא סיפרה לכל המשפחה כמה היא מתגעגעת לכולם וכמה הייתה רוצה שתהיה לה משפחה בחגים", סיפרה מיכל. "ידענו שהם (זלטה ומנדיל) היו קיימים. ידענו שהם מתו בגטו". היא הוסיפה: "לא ידענו בוודאות שנותרה עוד משפחה. ידענו במעורפל שיש דוד שעבר לארה"ב, אבל לא היה לנו עוד מידע".

"עברו עלינו כמה ימים אמוציונליים. לא יכולנו לישון. כולנו שמחנו מאוד", סיפרה מיכל. "אני לא יודעת אם זה נתן לנו סגירת מעגל, אבל זה בהחלט שימח אותנו לגלות שיש עוד מאיתנו". למיכל ומשפחתה אין כרגע כוונה ליצור קשרעם ג'והנסן, למרות שסבא רבא שלה וסבא רבא של ג'והנסון היו אחים, "אנחנו לא רוצים לכפות את עצמנו", הסבירה. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן