מכירת הכרטיסים לאירוויזיון הוקפאה: "ניסיון של גורמים להתערב במכירה"

תאגיד 'כאן' הודיע כי הקפיא את מכירת הכרטיסים לאירוויזיון, לאחר שעלה חשש כי מאות כרטיסים נרכשו על ידי ספסרים ונמכרו במחירים מופקעים. השר ארדן: "עושק הציבור וניצולו באמצעות הספסרות בכרטיסים הינה תופעה מכוערת ולא חוקית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 15:26 כו באדר א'

מכירת הכרטיסים לאירוויזיון הוקפאה: "ניסיון של גורמים להתערב במכירה"
לוגו האירוויזיון בישראל, צילום: אירוווזיון 2019

ספסרות באירוויזיון? תאגיד השידור הציבורי 'כאן', האמון על הפקת האירוויזיון, שיתקיים בתל אביב בחודש מאי, הודיע היום (א') למשרד הכרטיסים 'לאן' ,המשרד שנבחר במכרז למכירת כרטיסי האירוויזיון, כי עליו לעצור את המכירה, לאחר שמערכות הפיקוח והבקרה מטעם הנהלת התאגיד העלו חשש לאי סדרים ופגמים בהליך המכירה שבוצע מטעם 'לאן'.

על פי הודעת 'כאן', מערכות הפיקוח של התאגיד זיהו ניסיון של גורמים שונים להתערב בהליך המכירה, והעלו ממצא לפיו יש חשש כי מאות כרטיסים, בשווי של מאות אלפי ש"ח ובמקומות הטובים ביותר באולם, נמכרו לבכירים בעולם התקשורת והספורט במקום לציבור הרחב, וזאת בניגוד מוחלט להנחיות מועצת התאגיד.

כל הכרטיסים לגמר, שנמכרו בסבב המכירה הראשון, אזלו תוך דקות. התאגיד מודיע כי מכירת הכרטיסים מוקפאת עד לבדיקת הנושא ובמידה וימצא כי כרטיסים נמכרו שלא כדין התאגיד יפעל להשבתם למכירה ליעדם המקורי - הציבור הרחב.

השר גלעד ארדן

השר גלעד ארדןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה אתמול את המשטרה לפעול באופן מיידי נגד הסחר הלא חוקי בכרטיסים המתבצע ברשתות החברתיות, במטרה למנוע את הפקעת המחירים ועל מנת למנוע את עושר וניצול לרעה של חובבי האירוויזיון והתיירים שצפויים להגיע לישראל ולהשתתף במופע. 

"עושק הציבור וניצולו באמצעות הספסרות בכרטיסים הינה תופעה מכוערת ולא חוקית" אמר השר ארדן, "לא ניתן שאירוע היסטורי ומשמח שצפויים לקחת בו חלק חוגגים מכל העולם יהיה כלי בידי עבריינים המכערים את פניה של מדינת ישראל. הנחתי את המשטרה לפעול כנגד הספסרות בכל האמצעים העומדים לרשותם".