מיכל פרומן מספרת על הסולחה אחרי הפיגוע: "אצלי על השטיח - אללה וואכבר"

במאית תל-אביבית, עברה להתגורר בהתנחלות תקוע למשך חודשיים כדי להכיר את האנשים שם, ופגשה בין היתר את מיכל פרומן, כלתו של הרב פרומן, שנדקרה בידי מחבל בתקוע כשהיא בהיריון. צפו בשיחה בניהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/18 13:11 יד בחשון התשעט

מיכל פרומן מספרת על הסולחה אחרי הפיגוע: "אצלי על השטיח - אללה וואכבר"
מיכל פרומן, צילום: כאן 11 "מתנחלת"

זכי, במאית תל-אביבית, עברה להתגורר בהתנחלות תקוע למשך חודשיים כדי להכיר את האנשים שמעברו השני של המתרס הפוליטי ומעברו השני של הקו הירוק. היא קבעה את מקומה בלב היישוב, הקימה שם סטודיו נייד והכריזה ״אני שמאלנית, אני נגד הכיבוש וההתנחלויות – אבל בואו נשב לדבר״.

לאחר התחלה לא פשוטה, שגררה גם היתקלויות עם תושבי היישוב ורתיעה שלהם ממנה, עם הזמן יותר ויותר אנשים התחברו אליה ויצרו עימה קשרי חברות אמיצים. כך מצאה את עצמה מוזמנת לארוחות ערב אצל משפחות ביישוב, ואף יוצאת לבירה עם חברים שהכירה.

בזמן שגרה ביישוב, התחברה איריס עם שכנה שגרה בדירה הסמוכה לה. לקראת סוף הצילומים, בצוהרי אחד מימי שישי, שמעה בכי נוראי וצעקות בוקעים מהדירה. שכנתה - שירה מרק, התבשרה שמשפחתה הייתה קורבן לפיגוע ירי, שבו נהרג אביה – הרב מיכאל מיכי מרק, ראש ישיבת עתניאל, ואימה ואחיה נפצעו.

בדמויות הבולטות בסרט: מוריה לוינגר - נכדתו של הרב משה לוינגר, המצהירה על עצמה בחיוך גדול שהיא "פשיסטית" ומספרת לאיריס איך היה לגדול בחברון. מיכל פרומן - כלתו של הרב פרומן, שנדקרה בידי מחבל בתקוע כשהיא בהיריון, והגישה הפייסנית שלה עוררה ביקורות רבות. המפגשים הבלתי אמצעיים בין איריס לבין תושבי תקוע מעלים סיטואציות משעשעות, דיונים נוקבים ויוצרים שיח פתוח ונדיר בגילוי הלב שלו כמו גם רגעים של הקשבה הדדית.

 

הסרט "מתנחלת" ישודר ברצועת הדוקו השבועית של כאן 11, "סרטים מכאן", ביום שני, 12.11.18,  בשעה 21:00, ויועלה לצפייה מלאה גם בערוץ של כאן ביוטיוב.