במקום תחרות האירוויזיון ישודר ספיישל מוזיקלי עם נציגי המדינות

תאגיד השידור האירופי החליט לארגן תכנית מוזיקלית מיוחדת, בה ישירו 41 הנציגים עם השירים שלהם מרחוק. זאת במקום תחרות האירוויזיון שבוטלה, עקב התפרצות נגיף הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/20 10:06 ח בניסן התשפ

במקום תחרות האירוויזיון ישודר ספיישל מוזיקלי עם נציגי המדינות
ארכיון, צילום: shutterstock

אחרי שבלב כבד תאגיד השידור האירופי נאלץ להודיע על ביטול תחרות האירוויזיון, שהייתה צריכה להתקיים במאי שרוטרדם שבהולנד, כעת נמצא פתרון במקום. מארגני התחרות קבעו כי ב-16 למאי תשודר תכנית ספיישל מוזיקלית יחד עם 41 הנציגים שהיו צריכים להגיע לתחרות. בתכנית ישירו כל אחד מהנציגים את השירים שהיו צריכים לבצע השנה, אך יעשו זאת מארצם ולא בהופעה אחת על אותה במה. 

התכנית תקרא "Europe Shine A Light", את הספיישל יעבירו אדיסיליה רומבלי, שנטל ג׳נזן וג'אן סמית, מי שנבחרו לפני מספר חודשים להנחות את התחרות. יון אולה סאנד, המפקח על תחרות האירוויזיון, סיפר על האירוע האלטרנטיבי: "למרבה הצער תחרות האירוויזיון לא תתקיים השנה. במקום זאת, אנו מתכוונים לאחד את אירופה ב-16 במאי עם תכנית טלוויזיה ייחודית. אנו קוראים לכל רשויות השידור שהתכוונו לקחת חלק בתחרות האירוויזיון השנה להעלות לשידור את התכנית הזאת ברוח של חיבור ואחדות".

כזכור, יצאה הנחיה כי המדינות לא יוכלו לבצע את השירים שלהם בתחרות בשנה הבאה, ויאלצו לחבר שירים חדשים. לצערם של עידן רייכל ודורון מדלי ששירם שנבחר Feker Libi לא ייצג את ישראל בשנה הבאה, אך יבוצע קטע ממנו בתכנית ספיישל. מנגד המדינות יוכלו לשלוח את הנציגים שלהם גם בשנה הבאה, וישראל הודיעה כי עדן אלנה, מי שהייתה לייצג את ישראל השנה, תייצג את ישראל גם בשנה הבאה.  

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן