"קרבת אלוקים לי טוב": יצחק מאיר בסינגל חדש מבקש להתקרב

הזמר והיוצר יצחק מאיר ממשיך במסע אל הנפש פנימה. לאחר מספר מסעות מוצלחים אל ערש החסידות שבאוקראינה, הוא משיק סינגל חדש בלחן מקורי ונוגע על מילות הפסוק "ואני קרבת אלוקים לי טוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/20 11:03 יד בשבט התשפ

"קרבת אלוקים לי טוב": יצחק מאיר בסינגל חדש מבקש להתקרב
צילום: מיכאל עובד

כשבאמתחתו עשרה אלבומים מוזיקאליים משובחים, חוזר הזמר והיוצר יצחק מאיר למסע אל הנפש פנימה. מזה שנה וחצי הוא מוציא את 'מסע הבעל שם טוב' - מסע פותח לב של תפילה, התבודדות לימוד וניגון בדיבוק חברים - אצל קבריהם של הבעל שם טוב, רבי לוי יצחק מברדיצ'ב ורבי נחמן מברסלב. במהלך הנסיעה, עשה לעצמו יצחק מנהג נאה ללמד את עשרות המשתתפים לחן נוגע ומקורי שלו למילות הפסוק "ואני קרבת אלוקים לי טוב". האזינו:



 

ההשראה ללחן הגיעה אליו במהלך המסע, בה פגש את השדות שאליהם ברח הבעל שם טוב מבית-המדרש, את הסמטאות שבהם התרחשו הסנגוריות של רבי לוי יצחק בברדיצ’ב, ובברסלב את הנופים עליהם כתב רבי נחמן את 'שירת העשבים'. התהודה החזקה והחיבור המיידי אותו חשים משתתפי המסע אל השיר בכל פעם מחדש, הפכו אותו לפריט חובה בכל מסע, אשר אינו שלם בלעדיו.

כעת, לקראת מסע נוסף שיוצא לדרך בואכה ראש חודש ניסן, משחרר יצחק את גרסת האולפן הרשמית לשיר 'ואני קרבת אלוקים לי טוב', בהפקה מוסיקלית מושקעת של ערן קליין.  על הרקע להלחנת השיר מספר יצחק: "אנחנו מסוגלים להוציא אלפי שקלים על סדנא שילמדו אותנו 'מי אני' ופתאום בא דוד מלך ישראל, שללא ספק לא היו חסרים טייטלים: משורר, מנהיג, שר צבא, מלך ישראל ועוד ועוד, ומסכם את הסיפור שלו, ובעצם של כל אחד ואחת מאיתנו בחמש מילים בלבד: "ואני, קרבת אלוקים לי טוב"".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן