הלקח מלהקת שלווה: השאלה החדשה שנשאלים המתמודדים בכוכב הבא

על רקע פרישת הלהקה בעונה הקודמת בשלבים המתקדמים של התחרות, הוסיפו בהפקת התכנית שאלה חדשה לנבחנים: האם הם שומרים שבת. מהכוכב הבא נמסר: "ההשתתפות פתוחה בפני כל זמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/19 22:13 יט בסיון התשעט

הלקח מלהקת שלווה: השאלה החדשה שנשאלים המתמודדים בכוכב הבא
להקת שלווה, צילום: יח"צ

לקחים מלהקת שלווה? מתמודדים הנבחנים בימים אלה לתכנית הכוכב הבא של קשת 12 נדרשים להצהיר האם הם שומרי שבת או לא. כך פורסם היום (ש') באתר וואלה.

לפי הפרסום, לטפסים שניתנים לכל נבחן, הוספה בכתב יד השאלה בנוגע לשמירת השבת, ככל הנראה לאחר שלהקת שלווה, שהיתה אחת המועמדות לזכות בתכנית, פרשה בשלב חצי הגמר לאחר שלא נמצא פתרון לחילול השבת הכרוך בהפקת האירוויזיון.

עוד פורסם כי חלק מההורים לנבחנים שומרי מסורת הביעו תמיהה וכעס על הוספת השאלה מתוך חשש כי תשובה חיובית תפגע בהם בעתיד. אחד מהם אמר: "אדם בא עם חלום ועשוי להיפסל רק בגלל שהוא שומר שבת. טדי רוצה לאחוז בחבל בשני קצותיו? התוכנית 'הכוכב הבא לאירוויזיון' אינה מיועדת לדתיים? אם זה המצב, אז שיפרסמו את זה. עולה חשש שכישרונות דתיים נפסלים, הם חושבים שזה בגלל חוסר כישרון, אבל זה אולי בכלל בגלל שהם שומרים שבת. אני חושש שלא משאירים לנו, הדתיים, מקום לחלום חלומות".

מהפקת התכנית "הכוכב הבא" נמסר בתגובה: "ההשתתפות בכוכב הבא פתוחה בפני כל זמר, כאשר הזוכה במקום בראשון בתכנית נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון. כמדי עונה, הפקת התכנית בודקת מי מהמתמודדים שומר שבת על מנת להתחשב בלוחות הזמנים בתרחיש של חזרות בסוף שבוע. בנוסף, ההפקה מיידעת מראש את המתמודדים שהאירוויזיון נערך בשבת על מנת שיפעילו את שיקול דעתם על פי צו מצפונם ואמונתם".