לראשונה מאז שאיבדה את קולה – אוראל רוזיליו חוזרת לבמה

לפני כשנתיים פרצה אוראל לתודעה הישראלית, עם השתתפותה בתכנית "דה ווייס". לאחר סיום התכנית, ובשיא פריחתה המוסיקלית, איבדה את קולה. כעת, לראשונה מאז שהחלימה, היא מוציאה סינגל חדש בדרך לאלבום, ומספרת על התקופה המאתגרת שעברה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/19 17:00 א בשבט התשעט

לראשונה מאז שאיבדה את קולה – אוראל רוזיליו חוזרת לבמה
אוראל רוזיליו, צילום: ארז בקר

אוראל רוזיליו נולדה בדימונה, ומתגוררת בה עד היום. בגיל 11 למדה פיתוח קול בקונסרבטוריון העירוני, והחלה לשיר. אז, עוד הייתה בטוחה כי השירה תלווה אותה במהלך חייה כתחביב מהצד. חלומה האמיתי היה - להיות מיילדת. לאחר שהחלה ללמוד בבית הספר "מזמור", ויצרה חומרים מקוריים משלה, הבינה שהדבר שהיא באמת רוצה, זה לעמוד על במה.

"האלבום היה אמור לצאת בשנה שעברה", היא מספרת, "אבל ברוך השם נכנסתי להיריון, ואחת מתופעות הלוואי שהגיעה איתו, עלתה לי כמעט בקריירה. זה התחיל כווירוס בגרון, שחשבתי שיהיה זמני בלבד. האמנתי שלאחר שבוע שבועיים הוא יעבור ואחזור להקלטות. אבל עם הזמן התברר שטעיתי, והמצב הולך ומחמיר. אז הבנתי, שזה קשור להיריון, ולא יחלוף בזמן הקרוב. עקב מצבי, נמנעו מלערוך לי בדיקות הכוללות צילומים, מה שהאריך את תקופת הבירור, וגרם לי להבין שעליי לעצור את  הקריירה, שהייתה אז בשיא פריחתה. זה הכניס אותי ממש למצב של דיכאון. ומה שהיה הכי קשה, זה שהרבה אנשים סביבי לא הבינו את העצב והקושי שלי, ואמרו לי כל הזמן: 'תגידי תודה, את בהיריון. תחזרי לשיר אחר כך', אבל אני ידעתי, שאף אחד לא יכל להבטיח לי שבאמת אחזור לשיר. 

לא ידעתי מה היה לי שם בגרון, וראיתי בדמיוני את הסרט הכי שחור שיש. בעיצומה של התקופה הקשה הזו, הופעתי בערב יום העצמאות במיצג שנת ה-70 לישראל, בהר הרצל. ברוך השם הספקנו להקליט את השיר רגע לפני שהכל התחיל. עבורי זה היה חלום שהתגשם, ובנוסף, גם נתן לי תקווה שלא זנחתי לחלוטין את השירה. עם תום ההופעה, גזרתי על עצמי שתיקה, והתנהלתי באמצעות הודעות ופתקים בלבד. בשלב זה, כבר גילינו שיש לי ציסטה במיתרי הקול, הרופאה שטיפלה בי הבטיחה שלאחר הלידה אעבור ניתוח, והכל ישוב לקדמותו".

ערב ההופעה בהר הרצל

ערב ההופעה בהר הרצלצילום: אוראל רוזיליו

 

"פתאום שמתי לב שיוצא לי קול"

"שלושה שבועות לאחר הלידה, בעודי שומרת עדיין על שתיקה, ניסית להרדים את הבן שלי אחרי לילה ללא שינה. פתאום הרגשתי צורך לשיר לו מעט, והרגעתי את עצמי שלא יקרה מזה כלום. כשהתחלתי לשיר", היא מספרת בדמעות, "פתאום שמתי לב שיוצא לי קול, זה היה רגע ממש מרגש, וזה מדהים להיזכר בזה. הבנתי שהמצב מתחיל להשתפר. לאחר מספר שבועות הלכתי שוב לבדיקה, ולמרבה ההפתעה, ראינו בצילום שהציסטה, שהייתה אמורה להיות מוסרת באמצעות ניתוח, נעלמה לגמרי. פשוט נס.

אני זוכרת שהתקשרתי לאמא שלי, והיא פשוט התחילה לצרוח. זה היה רגע שלא יישכח. מאז, התחלתי לחזור לאט לאט למוסיקה, וב-13.3.19 אופיע ב'בית היוצר'. לקראת האלבום שייצא השנה, אני משחררת את הסינגל 'ככה זה ביחד' שכתבה שני סטי.  הוא נכתב במקור על זוגיות, ועל המורכבויות שיש בה לפעמים, אבל כשקיבלתי את הטקסט הייתי בתחילת ההיריון, מוצפת רגשות, והוא מאוד התחבר לי לשילוב בין המוסיקה, לחיים הזוגיים, ולחיי המשפחה שהולכים להיות לי, הבנתי שהדבר הכי חשוב, זו המשפחה שהקמתי, ועליהם אני נשענת".