אהרון רזאל מוציא אלבום בר מצווה ומגלה את סוד היצירה שלו

הזמר והיוצר הדתי המצליח עם אלבום מספר שלוש עשרה: "כבן המתגעגע" | הוא סיפר על תהליך היצירה: "מי שאוהב את ההתמדה והקביעות, הקביעות תאהב אותו חזרה. אני שולף שיר חדש או סקיצה ישנה ומתחיל הקסם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 12:00 יט באב התשפב

אהרון רזאל מוציא אלבום בר מצווה ומגלה את סוד היצירה שלו
אהרן רזאל, צילום: יוחנן כץ

25 שנה לאחר הלהיט הראשון שפרסם את אהרן רזאל כמוזיקאי מוערך ואומן יוצר במוזיקה יהודית "הסנה בוער", ועשור לאחר הלהיט "קבעתי" שקיבע אותו כמוזיקאי של עולם התורה והישיבות, חושף היום (ג') אהרן את האלבום השלושה עשר שלו – "כבן המתגעגע".

צפו בשיתוף פעולה של רזאל עם דוד ד'אור באלבום החדש:

"מנגינה קורמת עור וגידים, צלילים עולים ויורדים"

על תהליך היצירה שיתף רזאל: "מי שאוהב את ההתמדה והקביעות, הקביעות תאהב אותו חזרה. וכך בשנה וחצי האחרונות, פעם-פעמיים בשבוע אני הולך לאולפן, פותחים בדבר תורה, אחר כך אני שולף שיר חדש או סקיצה ישנה ומתחיל הקסם. מנגינה קורמת עור וגידים, צלילים עולים ויורדים, הנה נולד אלבום חדש".

באלבום, לצד סינגלים שכבר נחשפו והטביעו חותם, מציע רזאל שיתופי פעולה יפיפיים ויוצאי דופן כמו "אני אחר" עם אביתר בנאי ו"שמע ישראל" עם דוד ד'אור. אהרן מגלה כי באלבום החדש ישנם שירים שנכתבו לפני עשרים וחמש שנה, כמו "איש כשר פשוט", "מהרה", "כי לא תשכח" ו"רק עוד ניגון אחד", וכי חלקם נכתבו בנסיעה באוטובוס לצפת כרווק מיוסר, או בדרך להופעה במחנה קיץ ביער מרוחק בצפון.

מצד שני, אפשר למצוא באלבום שירים שנכתבו רק בשנה האחרונה. "אני העני" שכתב עם אשתו אפרת על המזח ביפו או "אני אחר" שנכתב על הפסנתר בסלון כאשר נזכר פתאום בטקסט מרגש של הרמב"ם. אהרן אמר על האלבום החדש: "שוב קיץ. אני מוצא עצמי כותב כמה מילים לאלבום השלושה עשר שלי. עולם המוסיקה כל כך השתנה, הדיסקים נעלמו, זמרים שומרי מצוות שגדלו על האלבומים הראשונים שלי מספרים לי על 'מים רבים' שהתנגן שנתיים ברכב המשפחתי, או על 'מחובר' שליווה אותם במשך כל הילדות".