מעשה בציור שהפך לשיר: החדש של ענת מלמוד

הזמרת מרמת הגולן הוציאה שיר חדש שנקרא "כשאתה עייף", ונוצר בעקבות ציור שנשלח אליה ושיחה עם חברה. "זה הסיפור של כל אחד מאיתנו בעצם", סיפרה מלמוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 22/07/21 16:07 יג באב התשפא

מעשה בציור שהפך לשיר: החדש של ענת מלמוד
"כשאתה עייף", החדש של מלמוד, צילום: מתוך הקליפ

הזמרת ענת מלמוד, שגדלה ברמת מגשימים, הוציאה שיר חדש שנקרא "כשאתה עייף", אך בניגוד לשירים אחרים שיוצאים בימים האחרונים, הוא לא מדבר על רומנטיקה או אהבה למרות שיצא יומיים לפני ט"ו באב, אלא עוסק באפרוריות ובקושי של חיי היום יום. 

בפוסט שפרסמה היום (ה') בפייסבוק, סיפרה הזמרת על הדרך לכתיבת השיר, שנוצר בהשראת ציור ששלח לה המשורר רואי רביצקי: "לפני שלוש שנים, השתתפתי בפסטיבל אווטליין, שמשלב אומנות ומוזיקה. רואי רביצקי אמר לי, 'אני אשלח לך ציור שמישהי ציירה בעקבות שיר של אומן מוכר, את לא תדעי מה השיר, קחי את הציור תכתבי שיר בעקבותיו'. אמרתי לו: "יאללה. נשמע כיף אני בפנים". 

אחרי שהוא שכח והיא ביקשה שוב, שלח לה רביצקי את הציור של יאנה בוקלר. מלמוד מספרת כי היא חשבה שהציור, "עמוק ויפה, אבל לא באמת הבנתי אותו עדיין. ניסיתי לכתוב משהו ויצא לי גרוע. ידעתי שזה גרוע", אמרה הזמרת, הניחה את הציור בצד ושחררה.

"ערב אחד, נפגשתי עם חברה שלא ראיתי מלא זמן, משהו כמה שנה. התכתבנו פה ושם, ראיתי תמונות בפייסבוק, הייתי בטוחה שהיא סבבה. מפה לשם, התגלגלנו לשיחת נפש, שלא צפיתי אותה בכלל. מלא מלא דברים הזויים שעברה ולא היה לי מושג. קלטתי איך בקלות, אנשים סביבנו יכולים לעבור סיפורים שלמים ואנחנו באשליה שאנחנו יודעים עליהם משהו. איך אדם סוחב עולמות לפעמים בתוך הלב. זה היה לי ממש קשה הפער הזה", סיפרה מלמוד.

"כשחזרתי הביתה, הכל היה יותר חזק. הצעדים שלי, השקט ברחוב. הדברים שעברו עליי. לא הבנתי מה קורה. הציור היה פתוח במחשב. פתאום ראיתי פרטים שלא ראיתי בו קודם, הרגשתי אותו בלב, את האיש הזה שיושב בפאב, מוקף באנשים, אבל מרגיש לגמרי לבד".

"זה הסיפור של כל אחד מאיתנו בעצם. כל אחד יש את הרגעים האלה, בו הוא צריך להיות שם בשביל עצמו, ואם הוא לא יהיה. אז מי יהיה? ככה נולד השיר הזה. כבר הרבה זמן אני מופיעה איתו, אבל לראשונה הוא יוצא בהפקה". את הציור ציירה יאנה בהשראת השיר "לילה אחרון בלונדון" של שלומי שבן, את הקליפ יצרה אלסין דוידי.