מתגעגעים למוזיקה? חמשת ערוצי היוטיוב למוזיקה ווקאלית

שלושת השבועות הגיעו ואיתם האיסור האזנה למוזיקה, אך הצורך עבור רובנו לא נגמר. אז חוץ מלשמוע פודקאסטים בזמנכם הפנוי ערכנו עבורכם רשימת ערוצי יוטיוב שמייצרים מוזיקה שמותר להנות ממנה גם בתקופת האבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/21 20:00 כא בתמוז התשפא

מתגעגעים למוזיקה? חמשת ערוצי היוטיוב למוזיקה ווקאלית
צילום: shutterstock

בתחילת השבוע ציינו את י"ז בתמוז, ועמו נכנס אל שלושת השבועות בהם אנו אבלים על חורבן בתי המקדש. כחלק מדיני האבלות עם ישראל נמנע מדברים המגבירים את השמחה שלנו ביום יום, בהם גם האזנה למוזיקה. בשנות ה-20 של המאה ה-21 מוזיקה היא יותר מרק אירוע מיוחד שעבורו באים ונהנים מהופעה. מוזיקה הפכה לחלק בלתי נפרד מהשגרה האפורה שלנו, אם זה בנסיעות, עשיית מטלות וגם מן הסתם להנאה. כדי להתמודד עם החוסר אבל לא לפגוע בהלכה ובמנהגים ערכנו עבורכם רשימת ערוצים שכל כולם מוקדשים למוזיקה ווקאלית.

כיפה-לייב

נתחיל עם להקה מקומית דתית, שמבינה את הצורך בקיום של להקות ווקאליות שהם חבל ההצלה בימי בין המצרים. כיפה לייב אמנם קיבלה את ההשראה מלהקות אמריקאיות כמו "The Maccabeats" אבל עושה זאת בעברית והרווח הוא כולו שלנו. ללהקה לא רק רק קאברים ליצירות מפורסמות אלא גם יצירות מקוריות, אחת מהן היא התפילה להורי המתגייסים שחוברה על ידי רבני הארגון צהר.

קוינטה וחצי

אם נפשכם חשקה במוזיקה ישראלית ולאו דווקא בדוסית, בשביל זה יש את להקת קוינטה וחצי הנהדרים שאוהבים להכין מחרוזות מיוחדות. למרות שיש יצירות רבות כמו מחרוזת שירי שלמה ארצי או שירי אורוויזיון, הלהקה מוציאה גם חידושים ללהיטים באנגלית. אז למי שחפץ לקצת מוזיקה גלגל"צית ווקאלית, הלהקה הזו היא התשובה שלכם. 

six13

חבורה דוסית של ששה גברים עושה מוזיקה יהודית כשרה, ובאנגלית, ותמיד מעודכנת ללוח השנה העברי. החבורה אף הוציאה בשנה שעברה ביצוע מטורף לשירים מהקלאסיקה של וולט דיסני - "מלך האריות", עם מילים מיוחדות לפסח ששבר את הרשת. חוץ מחגים ניתן להנות מעוד ביצועים של ההרכב המוזיקלי המוצלח.

voice play

אם חשקה נפשכם גם במוזיקה כללית, חבורת "voice play" היא להקה ווקאלית מקצועית עם מילוני צפיות, ביוטיוב ומרבה לעשות קאברים ללהיטים מוזיקאליים. החבורה גם מרבה לעשות חידושים לשירי דיסני ותכניות טלוויזיה פופולריות. החבורה בבסיסה היא גברית בלבד, ומדי פעם מארחים גם נשים, אך מי שמקפיד יכול להנות מעשרות שירים ווקאליים בהובלה גברית.

Home Free

חבורה דומה מאוד במאפיינים שלה היא "Home Free" שגם גם כאן מדובר בחבורה גברית המבצעת קאברים ווקאליים ללהיטים מוזיקאליים. הם עושים בעיקר עושים חידושים לקאלסיקות של המוזיקה האמריקאית, מעין ארבע אחרי צהריים של ארצות הברית רק בא-קפלה .