אהרן רזאל חוגג את חנוכה בשיר חדש: "יוונים נקבצו עליי"

הזמר הוציא לחן חדש למילים המפורסמות של הבית החמישי של "מעוז צור ישועתי", כדי להילחם בתרבות היוונית כדבריו. "אני מודע כמה התרבות היונית, משפיעה עד היום. עולם המוסיקה לפעמים יכול להוביל לטיפוח האגו, לחיפוש כבוד או חיצוניות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/12/20 10:01 כד בכסלו התשפא

אהרן רזאל חוגג את חנוכה בשיר חדש: "יוונים נקבצו עליי"
אהרון רזאל בשיר חדש לחנוכה, צילום: קוביס יח"צ

אהרון רזאל מוציא שיר חדש לחנוכה בו הוא מתמקד בבית החמישי של הפיוט המפורסם "מעוז צור ישועתי" שמתמקד במלחמה מול יוון. רזאל מספר על הבחירה להלחין את הבית הזה במנגינה נוספת: "על השאלה למה יש כל כך הרבה מנגינות  למילים 'יוונים נקבצו עלי'? ענה הרב בידרמן: 'כי לכל אחד יש את היוון שלו'. הבנתי שלכל אחד יש את 'קליפת יוון', את המשהו הזה שמחשיך  את עיניו ואת לבו מהאור הפנימי, מהאמונה".

עוד מספר רזאל: "בתור מוסיקאי ומלחין אני מודע כמה התרבות היונית, שטיפחה כל כך את האומנות  והמוסיקה, משפיעה עד היום. בתרבות המערב, שהתחילה ביוון, נושבות רוחות זרות ליהדות. עולם המוסיקה לפעמים יכול להוביל לטיפוח האגו, לחיפוש כבוד או חיצוניות. בתור בן למשפחה של לויים נראה לי שאנו צריכים בעיקר להתגעגע ולכסוף  לשירה בבית המקדש, שם הנגן הוא לא כוכב, ולא עושים אתו סלפי, "ושרת את אחיו", כתוב. תפקיד הלויים היה לרומם, לחבר את המאזין לנשמה. לחבר אותו פנימה".

את הניגון הזה חיבר רזאל לפני כמה שנים כשהוא מביט בנרות חנוכה ב"סמטא הנחלאותית הקטנה שלנו" כדבריו. לסיום מברך רזאל: "שנזכה השנה לשבת להביט בנרות ולהרגיש את האור הגנוז. את הגעגוע למקדש ואת קרבת ה'. ואם נראה לרגע את הנשמה, אני מרשה לכם סלפי קטן איתה. א פרייליך חנוכה".