תיעוד נדיר: ההופעה האחרונה של הרב שלמה קרליבך בישראל

השבוע חל היארצייט של הרבי המרקד, שנפטר לפני 26 שנים. היישוב היהודי בחברון חושף סרטון חדש בו נראה הרב קרליבך בהופעתו האחרונה בעיר האבות, וזאת בזמן ימי הסכם אוסלו | צפו בתיעוד הנדיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/20 10:01 יט בחשון התשפא

תיעוד נדיר: ההופעה האחרונה של הרב שלמה קרליבך בישראל
הרב קרליבך מנגן , צילום: היכל-הקודש - אני יצרתי. GFDL. ויקיפדיה

היישוב היהודי בחברון מפרסם תיעוד יוצא דופן ונדיר של מה שהייתה ההופעה האחרונה בישראל של רבי שלמה קרליבך. הפרסום מגיע לרגל ציון יום הזיכרון של רבי קרליבך שחל השבוע ולקראת שבת חיי שרה הקרובה, שבניגוד לשנים עברו, לא תיערך בה שבת חברון המונית בעקבות הקורונה. במקום זאת עורך היישוב היהודי קמפיין התרמה לטובת הבנייה וההתפתחות.

התיעוד המדובר הוא מאוגוסט 1994, שבועות ספורים לפני שנפטר, אז הופיע רבי קרליבך בפני אנשי היישוב היהודי כאשר הימים הם ימי אוסלו וחברון נמצאת תחת איום פינוי של תושביה. הוא הגיע להופעה בפני אנשי היישוב היהודי בחברון שעתידם בעיר האבות והאימהות היה לוט בערפל ובתיעוד של האירוע שנחשף לראשונה נראים אנשי היישוב רוקדים לקול השירה והניגון של רבי קרליבך, שתמיד ידע לעודד ולהרים גם בזמנים קשים.

נועם ארנון דובר היישוב היהודי בחברון שהיה נוכח בהופעה סיפר כי "בתקופה ההיא חברון הייתה בעין הסערה. תקופה קשה ומתוחה בעקבות כל האירועים והתהליכים המדיניים. דווקא אז הופיע ר' שלמה ונתן הופעה מדהימה. בדיוק עכשיו נתגלה הסרט של ההופעה שבמשך שנים לא ידענו על קיומו. אני שומע את ההקלטות והשירים ואני שומע את העוצמה של הניגונים וזה מרגש אותי מחדש כמו אז. היום אנחנו ברוך השם בזמנים אחרים אבל כשאתה רואה את ההופעה אתה חוזר לעוצמה ולחיבוק. אנחנו מרגישים עד היום את האהבה של רבי שלמה קרליבך מעודדת ומובילה. כאילו שלח לנו דרישת שלום לקראת מבצע ההתרמה ואמר לנו שהוא איתנו ויחד נצליח".