"מודה אני" של מאיר אריאל - בביצוע ההרכב הנשי "שירת נבו"

ההרכב המוסיקלי "שירת נבו", נקרא על שם הפעוט נבו יקיר, אשר נפטר בסוף השנה שעברה לאחר התמודדות ממושכת עם מחלה. לדברי מנהלת ההרכב אביטל שטיינבך: "הכרנו את נבו המתוק, סבתו היא אחת מנשות המקהלה, וזו היתה דרכנו להנציח את זכרו". האזינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 13:05 יג בתשרי התשפא

"מודה אני" של מאיר אריאל - בביצוע ההרכב הנשי "שירת נבו"
שירת נבו, צילום: מור רקנאטי

לפני כשנה, החליטה המוזיקאית אביטל שטיינבך, לערוך הסבה, להניח בצד את תחום הריפוי בעיסוק אותו למדה, ולהתמסר לאהבתה למוזיקה. "במשך שמונה שנים הייתי מרפאה בעיסוק בתחום התפתחות הילד", היא מספרת, "העבודה היתה משמעותית וחשובה, אבל הרגשתי שהלב שלי לא מונח במקום הנכון, ושאני צריכה לפנות הרבה יותר מהזמן והכוחות שלי למוזיקה וליצירה. נרשמתי במקביל ללימודים בבית הספר למוזיקה 'מזמור', ובסיומם, נותר בי חלל, המוזיקה חסרה לי מאוד. ואז נפלה ההחלטה הסופית לעשות הסבה מקצועית.

כאשר חיפשתי מהיכן להתחיל, הראשונה שפניתי אליה היתה מירי בלוי, רכזת המרכז הקהילתי 'חוויות תנופה' ברחובות, שיתפתי אותה בחלום שלי להקים כאן בשכונה מקהלת נשים שתיפגש בכל שבוע לשיר יחד. לשמחתי, היא תמכה ברעיון ופתחה לי את הדלת, וגם אמיתי כהן יו"ר חוויות ואלרועי אסרף, מנהל רשת חוויות תמכו ונתנו את ברכתם".

שירת נבו

שירת נבוצילום: מור רקנטי

 

"למפגש הראשון הגיעה קבוצה מקסימה של נשים מוכשרות במגוון גילאים ובמגוון סגנונות. הן שמחו מאד על ההזדמנות להיפגש עם שותפות לתחביב, לשיר ולהוציא החוצה את הקול שלהן. נוצר חיבור טוב בין כולן, וככל שעבר הזמן הקשרים נעשו עמוקים יותר. לקראת סוף השנה, נפטר ממחלת הסרטן נבו יקיר-נכדה של רחל, אחת מחברות המקהלה, ונשבר לנו הלב. הרבה מאיתנו הכירו את נבו ז"ל. ילד בן שלוש, מתוק, חכם ואצילי. ולאחר מותו, החלטנו לקרוא למקהלה שלנו 'שירת נבו' לזכרו.

בסיום שנת הפעילות, בחרנו להוציא את השיר 'מודה אני' של מאיר אריאל, כי התחברנו מאד למילים ולמנגינה. יש בו משהו מרגיע ומנחם בתקופה לא פשוטה. התחושה היא שהטוב והרע מעורבבים, ויש המון אי ודאות ובלבול, ומצאנו בו הודיה פשוטה לה' ואמונה בטוב".