חנן בן ארי בראש המצעד השנתי של גלגלצ

עידן חביב, נועה קירל, אלה לי וחנן בן ארי הם הזוכים הגדולים במצעד השנתי הישראלי לשנת תש"פ של גלגלצ ו-YNET

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 19:16 כח באלול התשפ

חנן בן ארי בראש המצעד השנתי של גלגלצ
חנן בן ארי, צילום: גיא כושי ויריב פיין

המצעד הישראלי השנתי של גלגלצ, תחנת הרדיו המואזנת בישראל, שודר הערב (ה') מאולפן הטלוויזיה של YNET, בשידור שהוקדש כולו לתעשיית המוזיקה בישראל, שעברה את השנה הקשה בתולדותיה. גם הקהל התגייס בהמוניו עם מספר שיא של משתתפים - מעל 100 אלף מצביעים ומצביעות.

כדי למלא את החסר עבור האמנים והקהל, קרוב למחצית מהשירים ששודרו במצעד צולמו בהופעה חיה בשלושה מוקדים - זאפה חיפה, הצוללת הצהובה בירושלים והבארבי בתל אביב.

הזוכים

שיר השנה שנבחר הוא ״שלמים״ של עידן חביב. במקום השני ״אם תרצי״ של חנן בן ארי, ו״מיליון דולר״ של נועה קירל משלים את שלושת הגדולים. חביב, בן ארי וקירל הם גם אנשי השנה של מאזיני גלגלצ וגולשי וויינט.
לצד השלישייה הזו, זכתה אלה לי בתואר פריצת השנה, בזכות להיט הענק שלה ״זוט עני״, שגם הגיע למקום החמישי במצעד. 

השנה הושקה קטגוריה חדשה במצעד, ״המפיק/ה המוזיקלי/ת של השנה״. בתואר זכה לראשונה ג׳וני גולדשטיין, שאחראי בין השאר להפקה של ״זוט עני״, מרגי, וללהיט הבינלאומי ״Mamacita״ של הבלאק אייד פיז. גולדשטיין נבחר עלי ידי עשרות עיתונאים, עורכים ושדרני מוזיקה.
תוצאות המצעד משקפות מספר מגמות מעניינות במוזיקה הישראלית השנה. משמחת במיוחד היא העובדה ש-9 שירים בביצוען של נשים  שונות נכנסו לרשימת 20 הגדולים, המספר גבוה משמעותית מייצוגן בשנים האחרונות. גם בקטגוריית פריצת השנה, נשים תפסו 3 מתוך 4 המקומות הראשונים, כשלצידה של אלה לי זכו גם עדן אלנה, יסמין מועלם ועקיבא.