מתי שריקי בבלדה על הגירוש מגוש קטיף - "פני אדמה"

לרגל עשור וחצי לגירוש היהודים מחבל קטיף, משחרר הזמר מתי שריקי סינגל חדש, המוקדש לזיכרונות מהאירוע הכואב. לדבריו: "השנה, ביום הציון החמישה עשר לגירוש היהודים, החלטתי שלא לשתוק עוד, וליצור מנגינה שמדברת מליבי ומלב משפחתי המגורשים, לנצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 08:21 יב באב התשפ

מתי שריקי בבלדה על הגירוש מגוש קטיף - "פני אדמה"
צילום: מתי שריקי

הסינגל החדש "פני אדמה", נכתב בעקבות עקירת משפחתו בגירוש, ומתאר חוויה אישית של חייל, הפונה למפקדיו ודורש מהם להרחיקו מפעולות הפינוי. "כל שנה ביום זה, נפשי נחבטת בחיים שנתלשו לנו ברגע", הוא מספר, "בהיותי חייל שמגן על אחיי האזרחים מדינתי שלי - עקרה לי את הבית. באותם ימים, נשלחתי במדים לבצע פעילות באזור, כמובן שסירבתי. השנה ביום הציון החמישה עשר לגירוש היהודים, החלטתי שלא לשתוק עוד, וליצור מנגינה שמדברת מליבי ומלב משפחתי המגורשים, לנצח".

 

מתי כואב בשירו על קרקע שנתלשה, על עץ עליו טיפס כילד, ושנעקר. בין השורות והמילים הוא מספיק את ילדותו שלא יזכה לצפות בה שוב. מבקש ומייחל מאלוקים את הנחלה הפצועה מלב של ילד שגדל שם שיפיג את השממה ויחדש פני האדמה. בשיר זה משתמש שריקי במוטיבים אישיים וחשופים יותר מהרגיל, ואת חותם הילדות כתב, הלחין ואייר באנימציה שקטה בעצמו. על ההפקה המוזיקלית והעיבוד חתום נדב ביטון.