צפו: אברהם פריד ואלי מרקוס בשיר חדש על תקופת הקורונה

ענק הזמר החסידי והזמר אלי מרקוס מוצאים סינגל חדש אותו הם שרים בדואט על תקופת הקורונה. הסינגל שהושק תחת השם "בעת ההיא" הולחן על ידי המלחין יוסי גרין

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 10:01 ב בתמוז התשפ

צפו: אברהם פריד ואלי מרקוס בשיר חדש על תקופת הקורונה
צילום: יח"צ

ענק הזמר החסידי אברהם פריד והזמר אלי מרקוס חושפים היום (ד') סינגל חדש אותו הם שרים בדואט על תקופת הקורונה. הסינגל שהושק תחת השם "בעת ההיא" הולחן על ידי המלחין יוסי גרין. מאחורי ההפקה עומד המפיק דוידי קרומבי מניו יורק יחד עם המפיק המוזיקלי אברומי ברקו. 

https://youtu.be/uyzvohk5L3k

אברהם פריד כתב בדף הפייסבוק שלו על השיר: "לפני קצת יותר מחודשיים, בתוך כל התוהו ובוהו של נגיף הקורונה, שלושה אנשי עסקים מברוקלין: זלמי כהן, שלומי גרינוולד ובערל יוניק, ניהלו קמפיין המאחד מעל 340,000 יהודים הנמצאים בבידוד באמצעות כתיבת 'ספר תורה ניסי' בהשראת סיפור הנס מתקופת הבעש"ט, כשכתיבת ספר תורה עצרה את המגיפה באותם ימים.

עוד אמר פריד: "אבל היה גם מקור נוסף וברור: בשבת חנוכה תשמ"ב, חודשים ספורים לאחר שנכתב ספר התורה לילדי ישראל, דיבר הרבי על מלחמת לבנון הראשונה שהיתה אז, וקרא את הפסוק בדניאל: "בעת ההיא ימלט על עמך הכתוב בספר". כלומר, כל מי שיהיה כתוב בספר התורה - יינצל. עם תקדים הבעש"ט והסבר הרבי, יצאו לקמפיין במסגרתו נרשמו למעלה מ-300,000 יהודים לספר התורה, בתוך כשלושה שבועות. כדי להנציח את האירוע המיוחד, הם פנו למלחין יוסי גרין כדי שילחין  את המילים מתוך הפסוק בספר דניאל. הנה השיר לפניכם בביצוע משותף עם אחייני, הזמר הנפלא, אלי מרקוס והמלחין יוסי גרין".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן