סיכום השבוע המוזיקלי: קליפים ואנרגיות מטורפות

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם את השבוע של המוזיקה היהודית והפעם הרבה קליפים מלאי שמחה ואנרגיה. תתכוננו לרקוד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/03/16 13:54 ז באדר ב'

סיכום השבוע המוזיקלי: קליפים ואנרגיות מטורפות

אחרי ההפצצה של שבוע שעבר עם 12 שירים חדשים תאלצו השבוע להסתפק בהרבה פחות מכך אך עדיין כמויות האנרגיה שתצפו השבוע מתאימים לחלוטין לימי הפורים המתרגשים עלינו לטובה.

אפתח בסינגל החדש של זמר הפופ הצרפתי-יהודי, גבריאל טומבק, שמארח את אחד הקולות הגדולים של המוזיקה היהודית - גד אלבז. בשנה האחרונה עובד אלבז על אלבום אלקטרוני בינלאומי שהשיר הזה יהיה חלק ממנו. עד עתה השירים 'הבה נגילה' ו'ה' מלך' בגרסת הרימיקס עם הראפר ניסים בלאק זכו להצלחה ענקית עם קליפים מרהיבים ועמוסי אנרגיה.

גם השיר 'בתפארה' אותו הלחין אלבז יחד עם ג'וליאן תומס זוכה לגרסה אלקטרונית סוערת במיוחד בהפקתו של 'טיבורג', תכינו את הרגליים.

[embed]

]

קליפ אלקטרוני מרהיב נוסף שיוצא השבוע הוא שיתוף פעולה בין הזמר החסידי, ליפא שמעלצער, לבין הראפר היהודי השחור, ניסים בלאק. בלאק שהיה בטרם התגייר ראפר מצליח עלה לאחרונה לישראל והוא שותף לכמה הפקות חדשות להן הוא מצטרף כראפר עמוס אנרגיות. שמעלצר שהלחין את השיר שובר בשנה האחרונה כל גדר מקובל במוזיקה החסידית בעיקר עם קליפים מרהיבים ומפוצצי אנרגיה. השיר 'זמן בר מצווה' הוקלט וצולם עבור 'קרן הבר מצווה' שמסייעת למשפחות חסרות יכולת לחגוג לילדיהם בצורה מכובדת.

[embed]

]

להקת 'זושא' מארה"ב כבשה את עולם המוזיקה היהודית בארה"ב והם ממלאים אולמות במופעים שלהם ברחבי היבשת ובישראל. שלושת חברי הלהקה שביקרו בארץ לפני כחודשיים ומילאו את הצוללת הצהובה ב-350 מעריצים הספיקו לצלם גם קליפ ייחודי עבור אתר התרבות 'ליבא'. השיר 'Jump' מראה מה מסוגלת הלהקה לעשות עם גיטרה אחת, שייקר, קולות והמון המון נשמה. אם עדיין לא קניתם את האלבום של הלהקה המופלאה הזו, רוצו לחנויות.

[embed]

]

האחים סלומון - נחמן, ישראל ויוסף, בסינגל מקורי ראשון מתוך האלבום עליו הם עובדים. השלושה הם אחיו של יהודה סלומון סולן להקת 'המושב' המצליחה. השיר במקצב הקאנטרי עובד בצורה אקוסטית כמיטב המסורת של הלהקה והוא מצורף לקליפ נחמד ומעניין.

[embed]

]

יוני גנוט עובד בימים אלו על אלבום נוסף לאחר הההצלחה של אלבום הסולו הקודם שלו - 'אות לאות'. הפעם בחר גנוט במפיק המוזיקלי המוכשר, שמוליק דניאל, שעובד עם השורה הראשונה של האמנים בארץ. השיר 'שברים - זה לא רציני' נכתב על ידי הרב מנחם פורמן ז"ל והולחן על ידי גנוט. בעיבוד הקופצני תוכלו לשמוע את עיבוד כלי הנשיפה המדליק של דניאל זמיר המצוין ולצפות בריקודים סוערים בקליפ משעשע שנעשה לאחר מכן.

[embed]

]

יעקב שוואקי שיחרר השבוע את שיר הנושא מתוך אלבומו החדש 'מאמין בניסים', השיר שעובד במקצב אלקטרוני סוער הוא בעל פוטנציאל גדול להפוך ללהיט רחבות. כמיטב המסורת של מירי ישראלי כותבת המילים, גם הפעם מדובר בהמנון קייטנות לא מעמיק במיוחד ולטעמי הגיע הזמן לנסות דברים קצת יותר מעמיקים ומעוררי מחשבה.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/31720166052.mp3[/embed]