סיכום השבוע המוזיקלי: על הצלות מוזיקליות וקולות שנדמו

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם את השבוע המוזיקלי והפעם סינגל חדש של ישי ריבו, להיט רוק מצוין של בנימין כהן, קליפ עטור כוכבים ואפילו ביצוע פסנתר עצמי שלו למינסקר ניגון של שטיסל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/12/15 18:53 יט בטבת התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: על הצלות מוזיקליות וקולות שנדמו
יחצ, צילום: יחצ

שבוע נפלא עבר על עולם המוזיקה, ובתוך ההגדרה שבוע נפלא יושב בבטחה הסינגל החדש של הזמר והיוצר, ישי ריבו - 'מציל אותי כל יום', שיר פולק נעים מתוך אלבומו השני עליו הוא עמל בימים אלו.

ריבו חבר בלחן ובעיבוד למאור שושן ועל פי כל ההערכות האלבום החדש יצא בחודשים הקרובים ממש. תסמונת האלבום השני שמלווה רבים מאלו שאלבום הבכורה שלהם הפך להצלחת ענק צפויה לדלג מעל אלבומו של ריבו שהסינגלים (מקשה אחת זהב והסינגל הנוכחי) מראים שריבו לא מתכוון להתפשר על רמת המוזיקה שלו שהביאה אותו להצלחה הגדולה.

[embed]

]

שמואל יונה הוא אחד המלחינים המצליחים במוזיקה הים תיכונית הדתית, הוא עומד מאחורי הלחנים של 'מלאכים' 'יתגדל ויתקדש' של חיים ישראל ואמנים נוספים. לפני כשנתיים הוציא יונה אלבום בכורה בו הוא מבצע בעצמו שירים חדשים כסינגר סונגרייטר - 'אסופה ראשונה' שזכה לשבחים רבים.

השיר החדש 'איפה אתה גר' בעיבודו של הגיטריסט המוכשר נחמן הלביץ הוא בלדה רגועה עם מילים מעניינות כדרכו של יונה.

[embed]

]

בנימין כהן בסינגל רוק חדש ובועט - 'קולי נדם'. מאחורי כהן יש כבר אלבום בכורה 'ותמיד לבחור' שלא חשף אותו מספיק. הוא חבר לאחר מכן לזמר רועי אדרי לצמד 'הבטלרים' יחד הוציאו כמה סינגלים מוצלחים. השיר החדש בעיבודו המוזיקלי של המעבד המוכשר, ראובן חיון, הוא הסינגל השני מתוך האלבום השני לאחר 'בשעריך' שיצא לפני כמה חודשים.

[embed]

]

שורת אמנים מפוארת במיוחד חברו לשיר את שירה של ירדנה ארזי - הביתה. השיר הוקלט לרגל שנה לפיגוע בהיפר כשר בפריז. בין המשתתפים, ישי לפידות והמועצת, יצחק מאיר, ישי ריבו, הפורום לחזנות ועוד. על העיבוד המחודש והניצוח אחראי איתן סובול.

[embed]

]

מתי שריקי הוציא לפני כשנה את אלבום הבכורה המוצלח במיוחד שלו 'אור חדש' שזכה לשבחים רבים על ידי ועל ידי מוזיקאים נוספים. בימים אלו מוציא שריקי קליפ חדש לשיר 'יש לפעמים' מתוך האלבום. השיר במקצב הפולק קיבל קליפ מהורהר וסתווי שמתאים למילים.

[embed]

]

אילן דמרי סולן להקת המדרגות בסינגל שני מתוך אלבום הסולו האישי שלו. דמרי שחבר למעבד המוכשר, עידו גונן, יצר הפעם שיר חורפי וחמים תחת השם 'עץ קלמנטינות'. קולו הייחודי של דמרי יחד עם העיבוד הייחודי של גונן יצר תוצאה מרתקת מחד ונעימה להאזנה מאידך.

[embed]

]

לסיום אחרוג ממנהגי, בדרך כלל אני מביא לכם חומרים שיצרו אחרים הפעם מדובר בסרטון ביתי שלי בביצוע פסנתר לניגון מינסק. חובבי סדרת הטלוויזיה המצליחה 'שטיסל' יודעים בדיוק על מה אני מדבר. השיר שהופיע בפרק האחרון של הסדרה והולחן על ידי אבי בללי (נקמת הטרקטור), הפך ללהיט של ממש, למרות שמדובר בהגיג מוזיקלי שלא הוקלט בינתיים בצורה מסודרת.

הקלטתי את הנגינה באמצעות מכשיר הפלאפון שלי והופתעתי מכמות ההתעניינות סביב המנגינה. האזנה עריבה ורוצו לראות את הסדרה הכי מעניינת היום.

[embed]https://www.facebook.com/netanel.laifer/videos/10207322286166713/?pnref=story[/embed]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן