סיכום השבוע המוזיקלי: מתכוננים לפסח בשירה וזמרה

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם שבוע מוזיקלי עשיר ועמוס במיוחד בחומרים חדשים ומגוונים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/04/16 13:52 ו בניסן התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: מתכוננים לפסח בשירה וזמרה

לקראת חג הפסח וימי ספירת העומר שאחריו אנו זוכים לשבוע עמוס במיוחד בחומרים מוזיקליים חדשים ומעניינים במיוחד חלקם קשורים לחג הפסח וחלקם סתם מוזיקה טובה שתמתיק לכם את המרור של הניקיונות.

הזמר והיוצר נפתלי כלפה בסינגל קליפ חדש אותו הלחין למילות התפילה העממית המוכרת - תפילת השלווה. על העיבוד הופקדו איש הסאונד והמפיק עמית גולן והפסנתרן העילאי שאחראי גם לעיבודי המיתר, אחיה אשר כהן אלורו. לשיר צורף קליפ מושקע עם שחקנים שמתאים לרוח המילים.

[embed]

]

גילוי נאות, אלי דן הוא חבר יקר יחד הקמנו לאחרונה את מרכז המוזיקה היהודית המקורית בהר ציון - 'מים' בו נערכים מידי שבוע מופעים איכותיים של מוזיקה יהודית מקורית מגוונת. מעבר לזה שאנו חברים דן הוא גם מוזיקאי מוכשר במיוחד. אלבומו הבכורה שלו צפוי לצאת בעז"ה באזור ל"ג בעומר, בינתיים הוא משחרר סינגל חדש (שלישי) מתוכו - 'הזדמנויות' בהפקתו של המפיק המצוין, הכנר גדי פוגטש.

לדן סיפור חיים מרתק במיוחד שמתחיל בכך שהוא בן לפוליטיקאי מגאנה ואם טורקיה שגדל והתחנך באווירה חרדית. בילדותו נדד בין משפחות אומנה, ומצא את עצמו לעתים בעולמות מתנגשים; בן ישיבה שחוזר לבית חילוני, נער זר שמחפש את מקומו. האלבום החדש 'נקרע בין עולמות' נכתב במהלך השנים מתוך החוויות אותן עבר והוא משלב רוק בועט והמון רגש נוגע. אל תפספסו.

[embed]

]

יוני גנוט עובד בימים אלו על אלבומו החדש עם שמוליק דניאל המצוין. לאחר שהשלים בהצלחה רבה את פרויקט ההדסטרט שיממן את הקלטת האלבום שצפוי להיות מושקע כמיטב המסורת הגנוטית. בשיר 'דרור יקרא' הקליט במיוחד מארח גנוט את הזמר אהרן רזאל לדואט מלא שמחת חיים שצפוי לחדור לשולחן השבת שלכם במהירות ובקלילות.

[embed]

]

הבסיסט, יהודה פוגל, בוגר בית הספר מזמור בסינגל מעניין לקראת חג הפסח - 'הא לחמא עניא' בביצוע אקוסטי מעניין ובשילוב עם קליפ ציור בחול מרהיב ביופיו.

[embed]

]

מאיר גרין הופיע לאחרונה בתכנית הריאליטי הכוכב הבא ובימים אלה הוא עובד על אלבום הבכורה שלו. בינתיים הוא משחרר דואט - 'אתה שבך' עם הזמר קובי ברומר אותו כתב והלחין יחד עם בני לאופר. על העיבוד האלקטרוני הקופצני אחראי DJ מאש.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=lPR7q3aw5Pk[/embed]

'אתה המלך' - דואט של הזמר הים תיכוני הדתי, חיים ישראל, שמתארח באלבומו החדש של אייל גולן. קולותיהם הגבוהים של השניים מתמזגים היטב ויוצרים להיט ויראלי שזכה תוך כמה ימים ליותר מ-300 אלף האזנות ביוטיוב.

[embed]

]

מרדכי שפירא היה בתור ילד אחד מסולניה הבולטים של להקת הילדים המפורסמת פרחי מיאמי. עתה הוא יוצא לדרך בוגרת עם אלבום בכורה חדש שמשלב בתוכו מוזיקה חסידית אך גם ישראלית בהברה עברית. שיר הנושא מתוכו אותו כתבה (שוב...) מירי ישראלי ועיבד אודי דמארי - כל הדרך זוכה השבוע לקליפ מלא חיוניות ושמחה. [embed]

]

להקת הווקאל מארה"ב Y-STUDS בקליפ פסח חדש ומשעשע, קאבר ללהיט של מייקל ג'קסון 'טרילר'.

[embed]

]

להקת הילדים של קרית נוער בניצוחו ועיבודו של המוזיקאי ניר כהן, בביצוע קופצני ומעולה מוזיקאלית לפיוט הסדר - חד גדיא שזוכה לעיבוד דיקסי מעולה ולקולות מצויינים של הילדים. הנאה מובטחת.

[embed]

]

אבישי אילת בפרויקט 'הלל' ייחודי בו מבוצעים פרקי ההלל בלחנים חדשים ומסורתיים בידי הזמרים: נתנאל מלייב, מתן קליגר, עוזי בטיש, דוד זגא, גיל ישראלוב ואבישי אילת.

על ההפקה המוזיקלית הופקד שי אבן ואילו על העיבודים לעוזי בן-דוד שגייסו את מיטב המוזיקאים לפרויקט המסקרן

[embed]

]