סיכום השבוע המוזיקלי: משנכנס אדר מרבים בשמחה

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם את השבוע במוזיקה היהודית והפעם עם יבול מכובד במיוחד של שירים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 11/02/16 17:29 ב באדר א'

סיכום השבוע המוזיקלי: משנכנס אדר מרבים בשמחה

יש לי חולשה לגאונים... כלומר, במחשבה שניה, זה הפוך גאונים עושים לי חולשה. ההבנה שגם אם אתאמץ בכל כוחי אתקשה לגרד את הנונשלנטיות שלהם היא תחושה של חוסר אונים מה שלא מפריע לי ליהנות כל כולי מהיצירה שלהם. אחד מאותם גאונים הוא הזמר והיוצר, טל נאה, אליו נחשפתי לפני כשנתיים.

טל נאה הוא גיטריסט בחסד ומלחין ומבצע מוכשר אפילו יותר ושלכל אלו מצטרפים גם ערימת נגנים מהשורה הראשונה התוצאות תמיד מבריקות, מורכבות ומהנות במיוחד. 'דרור יקרא' פיוטו של דונש בן לברט קיבל לחן חדש מידיו של נאה שעובד בתקופה האחרונה על סיום ההקלטות לאלבום הבכורה שלו שיוקדש כולו ללחנים חדשים לפיוטים מוכרים.

[embed]

]

יוסי נטיב הוא ההפתעה הגדולה של המוזיקה היהודית של השנה האחרונה וזאת למרות שהאלבום שלו יצא לפני שנה וחצי... ההוצאה המחודשת של האלבום שעכשיו ניתן להשיגו גם בדברי שיר היא תוצאה ישירה של הגילוי מחדש שלו בכלי התקשורת המגזריים שנחשפו לאלבומו הייחודי ופשוט כמוני נכבשו לחלוטין.

השיר 'אף אחד לא נשאר' שיר הנושא של אלבומו השני של נטיב זוכה בימים אלו לקליפ חדש ומעניין, ממליץ לכם בחום רב להאזין, לצפות ולהמשיך לעקוב אחרי האמן המוכשר הזה.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=V8zrJOIXC0E[/embed]

נתנאל אהרון, זמר חדש בסגנון פופ ים תיכוני בעל קול נעים ויכולת ביצוע גבוהה. את השיר החדש שלו 'קורא אליך' כתב עציון מוסאי ועל העיבוד המוזיקלי הופקד אלי קשת שגם הלחין אותו.

[embed]

]

ללהקת המדרגות המיתולוגית צבע ייחודי שלא ניתן לפספס אותו. השילוב בין קולו הגבוה והייחודי של הסולן אילן דמרי והפרפקציוניזם והמוזיקליות הנדירה של הוד דיין יוצר תוצאות מעולות וכיפיות.

השיר "מי יתנני עוף" הוא מתוך אלבום אוסף חדש משיריה של הזמרת שושנה דמארי בביצועם של זמרים שונים. המדרגות מבצעים את השיר בלחן פרסי עתיק ובביצוע שצובט את הנשמה.

[embed]

]

אביתר בנאי, הכוכב המיסתורי הכי גדול של המוזיקה היהודית והישראלית בסינגל קליפ ייחודי ומרתק - תמיד לפני הגשם.

השיר יצא באלבומו הבא של בנאי עליו הוא עובד עם המפיק תמיר מוסקט כשבנאי מצהיר שאין לו מושג מתי הוא יצא, אך הוא חש שכעת זה זמן מתאים עבור השיר. כדרכו של בנאי השיר נוגה ומלנכולי מעט אך נוגע ומרגש.

[embed]

]

אביחי פז גרינוולד הוציא כבר שני אלבומים, הראשון היה מעט בוסרי השני היה מובנה יותר ועכשיו נראה כי הוא ממשיך בתהליך התפתחות מתמיד. הסינגל החדש שלו מתוך האלבום עליו הוא עובד עם המפיקים המוכשרים אסי ודני איילון נשמע מצוין. הלחן מעולה והמילים מרגשות ונוגעות. גם קולו של פז גרינוולד נשמע היטב והתוצאה הכוללת מהנה.

[embed]

]