סיכום השבוע המוזיקלי: כשמרגישים כמו רגעים אחרונים לפני זריחה

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מתעקש לסכם את השבוע המוזיקלי עם להיט ראפ חדש שעוסק במצב, סנונית ראשונה מאלבום בכורה של יוצר מסקרן וכמובן הקליפ השערורייתי של ליפא שמלצער

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/10/15 12:36 ב בחשון התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: כשמרגישים כמו רגעים אחרונים לפני זריחה
shutterstock, צילום: shutterstock

קצת קשה אחרי שבוע כזה לסכם את "המוזיקה" של השבוע, כשרובנו שמענו סירנות, מקומות פיגוע, הלוויות ושורת פצועים ארוכה. אך במחשבה שנייה חשתי שדווקא בתקופות כאלו אנו צריכים לעסוק גם בדברים אחרים ולא רק בטרור שכל מטרתו לשתק אותנו ולהשתיק לנו את המוזיקה.

מי שהיטיב להעביר את המסר הזה השבוע הוא הראפר החב"די אוהד כהן עם סינגל הבכורה שלו: "כל כך נוח להיכנע לחושך, ברגעים האחרונים לפני זריחה יש עלטה כמו צירים לפני לידה תחזיק חזק כי זה מגיע", שר כהן בהפקה מוזיקלית איכותית ומעניינת.

אינני חובב היפ-הופ בדרך כלל, אך יש משהו עדין וזורם ביצירתו של כהן שכתב הלחין וגם היה אחראי להפקה המוזיקלית יחד עם עומר לוגסי. על האנימציה של המילים אחראי ראפר חב"די אחר אלדד "טאז" אייזנמן.

[embed]

]

עובדיה חממה, אחד היוצרים הפוריים והמגוונים במוזיקה היהודית ישראלית, בפרויקט חדש ומרשים במיוחד -"מדרש שיר". מדובר בפרויקט בן 50(!!!) שירים אותם כתב והלחין חממה על תובנות אישיות שלו בפרשיות השבוע. הסנונית הראשונה מתוך הפרויקט - "אברא קדברא" העוסק בפרשת בראשית, שוחרר השבוע וחממה מוכיח שוב שהוא יודע לכתוב טקסטים להלחין ולעבד ברמה הגבוהה ביותר.

חובבי הביטלס יהנו שוב מהעיבודים המשובחים, שתמיד גורמים לי לחשוב שככה היו נשמעים לנון וחבורתו לו התגיירו.

[embed]

]

קליפ חדש ליוצר חב"די נוסף, טוביה בולטון - אלוקות. בולטון יוצר ותיק בשיר רגאיי בהפקתו המוזיקלית של רועי לביא המוכשר (התבלינים).

[embed]

]

יפתח דקל (31) הוא יוצר צעיר ומוכשר שסיים בימים אלו להקליט את אלבום הבכורה שלו עם המפיק המוזיקלי שמוליק דניאל (שולי רנד, עמיר בניון ועוד). ההפקה המוזיקלית המשותפת של השניים הביאה לסינגל הראשון ששוחרר השבוע 'עומק אהבה', שיר נוגע ומעניין.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=J0QjuonNexc[/embed]

הזמר החסידי, ליפא שמלצער, לא רואה בעיניים במלוא מובן המילה. לאחר שהסעיר את עולם המוזיקה החסידית עם הלהיט האלקטרוני שלו "בן פייגא" הוא חוזר עם קליפ שערורייתי בעיניי רבים בעולם המוזיקה החסידית - "שיין וי דלבונה" קלאסיקת יידיש של סיסליה מרגוליס בעיבוד מחודש של רולי אזרחי. מבקריו של ליפא מצביעים על כך שמדובר בשיר אהבה אידי והקליפ בו מופיע ליפא בבר יחד עם "להקת ניצולי השואה" הוא שבירת כל המוסכמות.

ליפא עצמו שידוע כבר כפרובוקטור הרשמי של המוזיקה החסידית לא מתרשם במיוחד ממבקריו ונראה כי אנו צפויים לעוד סערות מהסוג הזה גם בעתיד.

[embed]

]