סיכום השבוע המוזיקלי: כוכב שיש לו ירח

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, בטור סיכום השבוע במוזיקה היהודית והפעם עם יבול עשיר במיוחד עם מיטב היוצרים וחומרים מרתקים במיוחד

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/02/16 18:33 יא באדר א'

סיכום השבוע המוזיקלי: כוכב שיש לו ירח

כמעט שבוע טוב, עוד שבוע עבר חלף ביעף והפעם עם יבול מוזיקלי עשיר במיוחד. חודש אדר אפילו א' עושה טוב לצ'אקרות של האמנים ששחררו בשבוע האחרון חומרים מעניינים במיוחד כשכמה ביניהם מפתיעים ממש עם חומרים איכותיים ומרתקים.

אפתח ביוחאי בן אב"י זמר ויוצר מהישוב הזורעים בגליל התחתון הוציא לפני שנתיים וחצי את אלבום הבכורה המוצלח שלו - 'שעה ברחוב הגליל' ממנו בלטו הלהיטים 'סתיו של תקווה' ו'דתי מלידה'. בימים אלו הוא עובד על אלבומו השני שנמצא כרגע בשלב גיוס הכספים בפרויקט הדסטרט. השיר 'יש ירח' סינגל שלישי אותו שחרר השבוע מלמד כי מדובר בפרויקט מושקע ומרתק במיוחד. יוחאי בן אב"י השתדרג משמעותית מבחינת הטקסטים והלחנים והשירים עד כה בשלים הרבה יותר. אם לא עקבתם עד עכשיו, אל תפספסו אותו.

[embed]

]

כשמדברים על חזנות מודרנית שמתחדשת מתכוונים לדבר הבא שתשמעו למרות שאני לא בטוח שמי שמדבר על חזנות חשב על זה. שילוב של ג'אז וחזנות הוא משהו לא מקובל אבל ייחודי ומסקרן, החזן אבריימי קירשנבאום מבצע בליווי קולותיו של המפיק והמלחין אלון הלל שכתב את הקטע (וגם שר במקהלת בית הכנסת הגדול). הביצוע תפס את אוזניי ועשה לי חשק גדול לשמוע עוד דברים מבית היוצר של הלל המוכשר.

[embed]

]

שלמה כץ באלבום ראשון בו הוא כותב את מילות השירים, השיר 'רגע של ענווה' בהפקתם המוזיקלית של הצמד המוכשר נדב בכר ואורן צור הוא רגע נעים ומלא רגש וכוונה כמיטב המסורת הכצית כשהפעם הוא הוסיף גם את קורטוב המקוריות ששדרג באופן ממשי את היצירה.

[embed]

]

אבי גלברמן הוא זמר חתונות שהחליט ככל הנראה שנמאס לו לשיר כל הזמן 'עוד ישמע' את השיר 'להתקרב עליך' הוא כתב והלחין ועל העיבוד המוזיקלי הופקד המעבד המוכשר, אבי טל (אודי דוידי, אהרן רזאל ועוד). שיר רוק מרגש ונוגע שמלמד על פוטנציאל גדול שכדאי לעקוב אחריו.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=Z7iSJy5OWvs[/embed]

ששי קשת הוא זמר ישראלי ותיק השיר 'תפילת הדרך' אותו הוא מבצע נעים ונפלא לאוזן. קשת כבר שר בעבר מוזיקה חסידית ואף זכה בפסטיבל הזמר החסידי עם להיט שמחת תורה 'שישו ושמחו בשמחת תורה'.

[embed]

]
גדי פיינגולד שחרר בשבוע שעבר את אלבום הבכורה שלו - 'לא תיפול רוחך' שכבר עתה קוצר שבחים רבים. השבוע הוא שחרר מתוכו את 'לכה דודי'. בחרתי להביא לכם דווקא את גרסת מופע ההשקה בביצועם של פיינגולד, חנן בן ארי ויונתן רזאל, ביצוע מלא שמחה ואנרגיות.

[embed]

]

אינני חסיד גדול של להקת 'פרחי ירושלים', אך כשהם מוציאים את 'שיר הכיפה' אנחנו ב'כיפה' לא מתעלמים. השיר שהוקדש ליהודי צרפת שסובלים מאנטישימיות רבה שהביאה לדיבורים על אי לבישת כיפה בפרהסיא.

[embed]

]
איציק אורלב הוא זמר בעל קול שמימי ויכולות ווקאליות משובחות במיוחד השיר 'ברכת המלאכים' בלחנו של יעקב מנשה, מבוצע כשיר חופות

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן