סיכום השבוע המוזיקלי: חלומות נעימים בתרדמת החורף

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, מסכם עבורכם את המוזיקה החדשה של השבוע והפעם עם גד אלבז, קטעים מיוחדים מהמופע הגדול בפריז וצמד החבדניקים הכי מגניב בסביבה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/12/15 16:21 יב בטבת התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: חלומות נעימים בתרדמת החורף
יחצ, צילום: יחצ

השבוע האחרון מלמד אותנו שתרדמת החורף היא משהו שלא רק דובים נכנסים אליו אלא גם המוזיקאים שמיעטו לשחרר חומרים חדשים כשהם צפונים (כך אני מקווה) באולפנים שם הם מכינים לנו הפתעות חדשות.

מי שכן החליט לשחרר שיר חדש הוא הזמיר, גד אלבז, שיצא בשיר חדש מתוך אלבומו החדש - 'אבינו שבשמים' שיר שמוקדש לפצועי ונפגעי הטרור.

השיר שנכתב והולחן על ידי הפילנטרופית האמריקאית, סיסיליה מרגוליס עובד על ידי אלי לישנסקי וזכה גם לקליפ שמלווה אותו. בימים אלו עובד אלבז על כמה פרויקטים במקביל וככל הנראה מדובר בשיר מתוך אלבום הסולו הבא שלו.

[embed]

]

אוהד מושקוביץ ואיציק דדיה שני זמרים בעלי קולות גבוהים במיוחד בביצוע מעניין ללהיט של אביהו מדינה - 'ברכנו אבינו'. מדובר בביצוע לייב מתוך מופע מיוחד שהתקיים בחנוכה בבית הכנסת הגדול בפריז ובליווי תזמורת סימפונית מיוחדת תחת שרביטו של גרשון פריישטט.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=jstTVJ3c3fA[/embed]

וכדי שלא תגידו שאני לא דואג לכם... מאותו המופע בפריז קבלו את הילד הכי מרגש שמסתובב פה, עוזיה צדוק בביצוע מיוחד ללהיט של עידן רייכל - 'יא מאמא' יחד עם הזמר הצרפתי עמיר חדד יוצא כוכב נולד. לא תכננתי להעלות את הביצוע לסיכום השבועי אך אחרי שצפיתי בו לא יכולתי לוותר עליו. תכינו את הלבבות

[embed]

]

לסיום צפו בקליפ של צמד האחים החבדניקים הכי מגניבים בתעשייה - להקת 'היום השמיני' - האחים בנצי ושמואל מרכוס. אחרי ההצלחה הגדולה של להיט הנונסנס שלהם 'יאלילי' הוציאו השניים שהם גם במקרה אחייניו של כוכב הזמר החסידי, אברהם פריד' עוד שני אלבומים נוספים כשהאחרון נקרא 'השלהבת הפנימי' כששיר הנושא הופך השבוע לקליפ מיוחד לקראת שבת הנוער הבינלאומית של חב"ד שתתקיים בעוד כחודשיים.

[embed]

]