סיכום השבוע המוזיקלי: היפ הופ, קול שמימי, נשמה ותותים נפגשו

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, בסיכום השבוע המוזיקלי במוזיקה היהודית והפעם עם גד אלבז והראפר ניסים בלאק, חנן בן ארי ואהרן רזאל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/01/16 17:17 יח בשבט התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: היפ הופ, קול שמימי, נשמה ותותים נפגשו

שלג לא היה לנו, גשם היה בשפע, מוזיקה קצת פחות אך עדיין קצרנו השבוע יבול מעניין למדי עם כוכבים גדולים וקליפים מושקעים.

חנן בן ארי, כוכב בהתהוות או יותר מדוייק - כוכב, בסינגל חדש, רביעי מתוך אלבום הבכורה שלו שיצא בקרוב. השיר 'החיים שלנו תותים' שכתב והלחין בן ארי הוא שיר מחאה של הפוך על הפוך, מצד אחד מביע בן ארי מחאה על המצב הכלכלי והביטחוני במדינה אך מצהיר בכל זאת 'החיים שלנו תותים' אין לנו על מה להתלונן.

ההפקה המוזיקלית כרגיל של אייל מזיג והפעם בפינת הגימיק או יותר מדויק במשולש הגימיק הוצבה מתרגמת לשפת הסימנים, פנינה קרדיש, שמעבירה בחינניות את המלים של בן ארי לשפת החירשים.

[embed]

]

גד אלבז מזמן לא עוד זמר, קולו השמימי והיכולת שלו לזהות להיטים ולקרוץ לקהלים רבים היא לשם דבר. במסגרת הקליפים המרהיבים אותם שחרר בשנה האחרונה, הוא חוזר עם קליפ ייחודי ללהיט שגייר - 'השם מלך'. השיר אותו שר עם אביו באלבומו 'מילים של רוח' שיצא לפני כשנתיים והפך ללהיט שמושר בקהילות רבות בעולם.

הפעם גייס אלבז את הראפר ניסים בלאק, גר צדק, שהיה בעברו ראפר מוסלמי מצליח. בלאק שהופיע גם בקליפ מיוחד שסיפר את סיפורו במסגרת קליפ חנוכה של ישיבת אש התורה מבצע את הלהיט 'השם מלך' בגרסת מועדונים סוערת במיוחד יש שיטענו אף יותר מידי.

לביצוע החדש מצורף כאמור קליפ קופצני מבית היוצר של הבמאי דני פינקלמן האיש שאחראי לכל קליפי האיכות מארה"ב במוזיקה היהודית.

[embed]

]

אהרן רזאל, מוותיקי המוזיקה היהודית המקורית ואחד הזמרים האהובים בז'אנר בקליפ חדש מתוך אלבומו האחרון 'האיש בקצה המנהרה' - 'הולך לבדי בשדה' שר רזאל על החיפוש ועל דמותו המתבגרת מול המצלמה.

רזאל שהלך באלבומו האחרון על קו אישי במיוחד ממחיש בקליפ את המילים שכתב כשעל ההפקה המוזיקלית אחראי יחד עם רזאל, אבי טל.

[embed]

]