סיכום השבוע המוזיקלי: היום יום חמישי!

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, על הסינגלים והקליפים החדשים של השבוע ופרידה ממוזיקאי צעיר שהלך לעולמו בנסיבות טרגיות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/04/16 16:45 כח באדר ב'

סיכום השבוע המוזיקלי: היום יום חמישי!

היום יום חמישי! למרות שזהו טור מוזיקה אחסוך מכם את הגרסאות השונות של הלהיט הכי חם היום ואתמקד במוזיקה יהודית משובחת שיצאה השבוע ובפרידה ממוזיקאי מוכשר שהלך לעולמו אחרי תאונה קשה.

הזמר והיוצר, איל כהן, משחרר שיר נוסף מתוך אלבומו החדש עליו הוא עמל בימים אלו לאחר שהשלים פרויקט הדסטרט מוצלח בו גייס את הסכום הנדרש. הפעם שר כהן בסגנון הבלוז והוא יוצר סאונד מעניין במיוחד כשהוא משתמש בח' ובע' בסגנון השירה הכל כך לא מזרחי הזה. שיר מצוין.

[embed]

]

להקת 'שטר' מבית שמש מורכבת ממוזיקאים אנגלו-סקסיים שיוצרים ומופיעים בארץ כבר כמה שנים. את עיקר הפרסום שלהם קיבלו החבר'ה המוכשרים כשהשתתפו בעונה האחרונה של 'הכוכב הבא' וזכו לשבחים רבים על רמת הביצוע והשירה שלהם.

השיר החדש של הלהקה 'מה נשתנה' הוא גרסת כיסוי לשירו של הראפר וויז כליפה בצורה אקוסטית ומסקרנת. שווה האזנה.

[embed]

]

רועי לביא, אחד האמנים האהובים עליי מתוך מבחר האמנים הצעירים והחדשים במוזיקה היהודית המקורית. לביא גיטריסט, זמר ויוצר מוכשר במיוחד משחרר השבוע גרסה משלו ללהיט אותו כתב לפני יותר מעשור לזמרת שירי מימון - 'כמה פעמים'. לביא שהיה אז חבר להקת התבלינים לה כתב את הלהיט 'אין סוף' הספיק מאז לחזור בתשובה ולהפוך לחבדניק נלהב ובימים אלו הוא עובד על אלבום הבכורה שלו עם המפיק אייל מזיג.

הגרסה אותה הקליט לביא לשיר היא ווקאלית ומעניינת במיוחד וכששומעים פתאום את השיר בקולו של לביא הוא מקבל משמעות רוחנית שונה לחלוטין מהגרסה המקורית בה הוקלט השיר. תענוג צרוף.

[embed]

]

אם הצלחתם (בכישרון רב יש לציין) לחמוק מהקליפ הזה אז דעו שמזלכם אזל. איצי הורביץ היה רב חב"די בקליפורניה וגיטריסט ומלחין מוכשר, אך אז התגלתה בגופו מחלת ה-ALS והוא הפך מהר מאד לנכה לחלוטין. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הוא יכול לכתוב במחשב ואף לפרסם מידי שבוע בלוג אחריו עוקבים אנשים רבים.

חברים של הורביץ לקחו לחן אותו הקליט במכשיר הפלאפון שלו בשנת 2008 וגייסו את מיטב האומנים במוזיקה היהודית בעולם לבצע את השיר. בין הזמרים ניתן לראות את האמן הבינלאומי הדתי המצליח בעולם - אלכס קלייר, אברהם פריד, יהורם גאון, גד אלבז, מרדכי בן דוד, בני פרידמן, המכביטס ועוד רבים וטובים שמצטרפים לקולו המוקלט של איצי שפותח וסוגר את השיר. ביצוע מרגש לשיר מצוין. חובה לצפות!

[embed]

]

השבוע הלך לעולמו לאחר תאונת אופנוע קשה שהותירה אותו פצוע קשה, אליק יצהרי, שהיה מתופף מוכשר במיוחד וחלק מלהקת הרוק היהודי 'מיגו'. יצהרי היה בוגר בית הספר למוזיקה 'מזמור' ומותו בטרם עת בגיל 27 הותיר את חבריו הרבים המומים וכואבים. בחרתי כמחווה לתת לכם לשמוע ולראות את אליק בקליפ של 'מיגו' - 'מצולות' אותו אליק אהב כל כך כפי שכתב בדף הפייסבוק שלו לפני כמה חודשים:

"השיר הזה מעלה בי זיכרונות געגועים ורגשות שכבר אינם, שישנם, וכאלה שאין ביכולתך לעשות דבר ולנצח יהיו חלק מזהותך כאדם וכאזרח שגדלה בארץ היפה המוכה הזו שעוד לא יודעת מהו חופש ומה זה לחיות בעד ולא למות בעד הארץ הזו. דור שלם שנולד לשרת בלי בחירה ובלי ברירה אחרת".

יהי זכרו ברוך. [embed]

]