סיכום השבוע המוזיקלי: בעיקר בשורות טובות וקצת מוזיקה

סיכום השבוע במוזיקה היהודית של מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר והפעם עם קליפ של ברוך לוין ויונתן רזאל, ביצוע ייחודי לעופרה חזה ועוד כמה הפתעות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/03/16 13:32 כג באדר א'

סיכום השבוע המוזיקלי: בעיקר בשורות טובות וקצת מוזיקה
יחצ, צילום: יחצ

אחרי שבשבוע שעבר המדור היה עמוס להתפקע בעשרה שירים חדשים, השבוע היה שבוע יבש למדי עם מעט חומרים חדשים. אתחיל בבשורות מענייינות במיוחד שהגיעו מכיוונו של הזמר ישי ריבו שמשיק בשבוע הבא את אלבומו השני 'פחד גבהים' לחנויות. במקביל לחגיגות על השקת האלבום הודיע ריבו היום כי ביצע דואט יחד עם הזמר שלמה ארצי, שייכנס לאלבומו הבא של ארצי שיצא בקיץ הקרוב וכן הלחין וכתב שיר עבור אברהם פריד לאלבום הישראלי עליו הוא עמל בשנים האחרונות.

(צילום: יחצ)

הזמר והמלחין החסידי, ברוך לוין, התפרסם עם שירו המצליח 'וזכני', מאז הספיק להוציא שני אלבומים נוספים האחרון שבהם 'בנים אתם' לפני כשלושה חודשים. 'קום התהלך' הוא קליפ חדש שיצא היום לדואט מהאלבום של לוין עם הזמר והיוצר, יונתן רזאל.

כדרכו של לוין, הלחן יפיפה והשילוב עם השירה הישראלית של רזאל מוסיף רבות והופך את השיר למעניין הרבה יותר.

[embed]

]

הזמר שוקי (סעדון) מפלורידה הוציא השבוע את אלבום הבכורה שלו 'ימים באים', האלבום שהופק מוזיקלית על ידי אודי דמארי מגוון מאד מבחינת הסגנונות בתוכו, החל ממוזיקה חסידית ועד פאנק בעברית. השיר 'זיכרון ישן' הוא דוגמא מצויינת לגיוון של האלבום. שוקי בעל קול נקי ויכולות טובות וההפקה של דמארי תואמת בהחלט ומעניקה לו נפח נכון.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/33201635075.mp3[/embed]

בסוף שנות השבעים הוא היה אחד מכוכבי הזמר החסידי המוכרים ביותר, להקת ישיבת התפוצות אותה הוביל זכתה בהכרה רבה ושירים כמו 'מלכותך', 'עבדו את ה' בשמחה' ועוד מוכרים עד היום. רוזנבלום שמתגורר בימים אלו בארה"ב הוציא מאז כמה דברים שלא זכו להכרה של הלהקה בימיה הטובים. בשנה שעברה אף נערך מופע איחוד מרגש על במת האסק שזכה לתגובות רבות. רוזנבלום משחרר בימים אלו סינגל חדש - 'עמך' בהפקתו המוזיקלית של הפסנתרן המוערך ירון גרשובסקי. השיר בסגנון הרוק מראה כי למרות גילו המתקדם של רוזנבלום כוחו (וקולו) עדיין בשיאם.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/33201627274.mp3[/embed]

ארז גיאת, זמר חדש שמזכיר לי לפחות את הבניונים. השיר 'עד מתי' מבוצע בצורה מרגשת ונוגעת כשעל ההפקה המוזיקלית ציקי זינתי.

[embed]

]

חומרים כאלו בדרך כלל הם לא 'כוס התה' שלי. אך החיבור של הזמר דוד טויטו לשרון אבילחק (על הלחן והמילים) ודורון אלימלך (על ההפקה המוזיקלית) יוצר שיר מלא שמחה שבהחלט אפשר ליהנות ולזוז איתו קצת.

[embed]

]

יואלי גרינפלד הוא אחד הקולות היפים במוזיקה החסידית וכשהוא חובר לשירה הקסום של עופרה חזה - 'מישהו הולך תמיד איתי' התוצאה מרגשת. סצנת החתונות האמריקאית מספקת ביצועים מעניינים שעומדים בפני עצמם. בשנים האחרונות בעלי ממון רבים מזמינים לחתונתיהם הרכבי ענק עם מיטב הנגנים והזמרים שמבצעים על פי מיטב המסורת האמריקאית גם שירים ישראליים קלאסיים.

הביצוע של גרינפלד מושפע עמוקות מהביצוע של אברהם פריד לשיר, המבטא לא תמיד יושב היטב אך בכלליות זהו ביצוע שכיף להאזין לו.

[embed]

]