סיכום השבוע המוזיקלי: בלוז מרוקאי, ווקאל אמריקאי ורגש ישראלי

סיכום השבוע המוזיקלי של מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר. והפעם ערן קליין בביצוע מרגש לשירו של הרב חרל"פ, קליפ משעשע לשירם של המכביטס ובלוז מרוקאי ייחודי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/11/15 16:11 ז בכסלו התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: בלוז מרוקאי, ווקאל אמריקאי ורגש ישראלי
shutterstock, צילום: shutterstock

ערן קליין הוא אחד המפיקים והמעבדים המוזיקליים העסוקים במוזיקה היהודית המקורית. הוא הפיק את אלבומיו של יצחק מאיר, ועוד רבים וטובים אך מידי פעם הוא "חוטא" בהפקת שיר בודד לעצמו בדרך כלל בעל מילים מיוחדות והפקה נקיה ונוגעת.

הפעם מדובר בלחן חדש למילותיו של הרב יעקב משה חרל"פ, תלמידו של הרב קוק שנפטר לפני 64 שנה. שירתו ונגינת הפסנתר של קליין מרגשים ונוגעים בלב.

[embed]

]

להקת 'המכביטס' הוציאו השבוע אלבום חנוכה מיוחד עם 7 רצועות משירי החג בעיבודי אקאפלה מצוינים במיוחד. אחרי ההצלחה האדירה של הלהיט 'אור הנרות' שזכה למעל 10 מיליון צפיות חנוכה הפך לחג המזוהה ביותר עם חברי הלהקה שמידי שנה מוציאים בחג החנוכה קליפ חדש או הפעם אלבום שלם.

את האלבום מסיימת הרצועה "חנוכה הו חנוכה" אותה אנו מכירים בעברית עם המילים "ימי החנוכה הם ימי שמחתנו". לביצוע המקפיץ הכין גולש גרמני ממוצא טורקי קליפ משעשע במיוחד שיעלה חיוך על פניכם.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=BywaqYlP4Rc[/embed]

יצחק ביטון היה בשנות ה-80 של המאה הקודמת מתופף וחלק מלהקת 'רעיא מהימנא' שפעלה בצרפת והייתה חלק מהגל הראשון של המוזיקה היהודית המקורית. הלהקה הוציאה שני אלבומים והתפרקה מאוחר יותר.

ביטון יוצא השבוע בשיר חדש וסוער המשלב בין בלוז למוזיקה מרוקאית - 'ותאמר די', כשהוא אחראי להפקה המוזיקלית הסוערת בה מתארח החזן יעקב למר.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/1119201525253.mp3[/embed]

לסיום, הזמר והיוצר חיים גולד בסינגל קליפ חדש - 'מעט זה הרבה' מתוך אלבום הבכורה המסקרן שלו. גולד חסיד ברסלב צעיר ומוכשר שחרר כבר כמה שירים מתוך האלבום המדובר וכבר עתה ברור שהוא יוצר מוכשר ומעניין. הוא כותב את שיריו בעצמו ומעבד אותם יחד עם המפיק ג'ף הורביץ והתוצאה היא יצירה ישראלית מרעננת מחד אך מחוברת מאידך גם לשורשים של גולד.

[embed]

]