סיכום השבוע המוזיקלי: איכות וחגיגת חנוכה מטורפת

מבקר המוזיקה של כיפה, נתנאל לייפר, מסכם שבוע עמוס במיוחד עם איל כהן, יובל פרוינד, גדי פיינגולד, שי עמר (באושר ובעוני) שחוזר ועם קליפים משעשעים לקראת חג החנוכה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/12/15 17:28 כא בכסלו התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: איכות וחגיגת חנוכה מטורפת
shutterstock, צילום: shutterstock

סיכום שבוע עמוס במיוחד מחכה לכם עם קליפים מדליקים לכבוד חג החנוכה וסתם מוזיקה טובה ואיכותית במיוחד של מיטב היוצרים והפעם גם רבים סרוגים ומשובחים.

אפתח בסינגל החדש של הרב יובל פרוינד "כשהנשמה מאירה" ששמו כבר מלמד עליו כי הוא עוסק במילותיו של הרב קוק זצ"ל. הרב פרוינד שהוציא ספר על דבריו של הרב קוק ולפני כשנתיים גם אלבום מוזיקלי משובח בשם 'תכף אשוב' יוצא באלבום הופעה חדש שהוקלט לרגל 80 שנה לפטירתו של הרב קוק. 'כשהנשמה מאירה' הוא הסנונית הראשונה ממנו בביצועו של פרוינד ולהקת 'הניצוצות' שמלווה אותו כשעל ההפקה המוזיקלית הופקדו גל דהן ועופר אשד.

[embed]

]

גדי פיינגולד הבעלים של אולפני פלוטו המפורסמים בתל אביב בסינגל משובח נוסף מתוך אלבום הבכורה המסקרן שלו. 'מתוך העולם' הוא שיר רוק בלוז מצוין שנכתב בהשראת סיפורו של רבי נחמן 'מעשה באבדת בת מלך'.

פיינגולד אחראי גם על הלחן וגם על העיבוד וההפקה המוזיקליים כשעל הייעוץ המוזיקלי אחראים שולי רנד ודין דין אביב.

[embed]

]

איל כהן מזיז לי שוב את הנשמה עם שירו החדש 'אסירי תקוה', שיר שקט ומרגש שמתאים נפלא לאופיו של כהן בעיבודו המצוין של יהוא ירון שנותן לכלי המיתר מקום של כבוד. כהן שאחראי גם על הלחן והמילים מוכיח כי אלבום הבכורה שלו הולך למקום מרגש ומוכר ובמקרה של כהן מדובר במחמאה.

אני חייב לציין את הפקת השירה המצויינת של הסינגל החדש כאשר לקראת הסוף נפתח קולו של כהן והוא יוצא מגדרו ומתוך השירה הרגילה שלו ופותח מבערים

[embed]

]

שי עמר זכור לכולנו עם הלהיט 'באושר ובעוני' שהוציא לפני 14 שנה אך לאחר מכן שקע באלמוניות. בשנים האחרונות חזר עמר בתשובה והשיר 'מכתם לדוד' - המזמור הראשון ב'תיקון הכללי' שהוציא השבוע הוא סנונית ראשונה מאלבום חדש עליו הוא עובד בשלוש השנים האחרונות עם המפיק המוכשר במיוחד, ראובן חיון.

[embed]

]

רוקנרול חצי אקוסטי זה משהו שאנו לא שומעים הרבה אך הצמד 'תחנת רוח' שריאל אהרונוביץ' ודניאל שטראוס מספקים לנו סינגל בכורה נקי ומסקרן. אהרונוביץ' אחראי ללחן, גיטרה אקוסטית ושירה ואילו על העיבוד וגיטרה חשמלית אחראי דניאל שטראוס. השיר 'מזמור שיר ליום השבת' הוא סינגל הבכורה שלהם מתוך פרויקט עליו הם עובדים בימים אלו.[embed]

]

ואי אפשר להגיע לחנוכה בלי הסימן הכי ברור שחג האורים פה - קליפי הווקאל המטורפים של להקות הווקאל המשובחות מארה"ב. בשבוע שעבר היו אלה המכביטס עם 'מתכון ללטקס' הפעם אלו חברי להקת SIX13 אחת הלהקות הכי טובות באקפאלה היהודית. הלהקה בראשותו של מייק בוקסר המצוין שאחראי גם לעיבוד יצרה מחרוזת פארודיות פאנקית ברוח ימי החנוכה שזכתה ביותר משישים אלף צפיות תוך יומיים.

[embed]

]

קליפ נוצץ נוסף שיצא לקראת חג החנוכה מאחד כמה מהלהקות החזקות בתחום האקאפלה היהודית במחרוזת פארודיות לשירי להקת 'וואן דיירקשן'. במחרוזת משתתפים: להקת A.K.A.PELLA, SIX13 ,Y-studs והמפיק המוזיקלי של המחרוזת ארז כהן.[embed]

]