"לא אני הבשורה, אלא הנשמה היהודית"

הזמר יצחק מאיר משיק את אלבום הפורים שלו בראיון ל'כיפה' עם השמעות בכורה מתוך האלבום

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/02/16 17:35 יד באדר א'

"לא אני הבשורה, אלא הנשמה היהודית"
יחצ, צילום: יחצ

לפעמים נראה שאין הרבה מה לחדש כבר בשירי הפורים אותם כבר שמענו בעשרות גרסאות שונות ומשונות אך עדיין מידי פעם יש משהו ראשוני שגורם לנו להקשיב מחדש לשירים שאנחנו מכירים מגיל 0, מזייפים מגיל שנתיים ושרים אפופים באידי עדלאידע בסעודת הפורים.

אחד האלבומים האלו הוא אלבומו החדש של הזמר החסידי הראשון ששר בהברה ספרדית, יצחק מאיר, שהחליט להוציא אלבום פורים משלו עם כמה גרסאות חדשות ללהיטים המוכרים אך גם חומרים חדשים ומרעננים יותר.

"אני מאד מודה להשם על התוצאה. למרות שבחרנו לעשות את האלבום עם כלי נשיפה, כשאני שומע אותו אני לא שומע חתונה חסידית קלאסית אלא משהו יותר אתני-בלקני. גם במחרוזות הבנאליות ניסינו מאד ללכת למקום הכלייזמרי או הבלקני ולא לעשות את זה צפוי מידי", אומר ל'כיפה' יצחק מאיר.

"אני לא הסיפור פה", הוא אומר, "האלבום הזה הנקודה שלו היא לא יצחק מאיר, הקרדיט שלו מגיע דווקא לנשמה היהודית שאני רק השליח להביא אותה. הבאתי בכוונה מקהלה שכל הזמן שרה וזמרים אורחים כדי לא לבלוט יותר מידי כי לא אני פה הבשורה".

כמיטב המסורת של שמונת אלבומיו הקודמים גם הפעם עבד מאיר עם המעבד המוכשר, ערן קליין שכאמור יצר עיבודים ייחודיים ורבגוניים.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/223201631441.mp3[/embed]

כאמור האלבום מכיל שירים מוכרים, כולל מנגינות ילדים שזכו לעיבוד חדש וגם חומרים חדשים - לחן חדש של מאיר למילים ש'כל קוויך' ו'שיר השמאטע' של המוזיקאי המצוין יהונתן ניצן שמבוצע מחדש על ידי מאיר ויוצא לראשונה על אלבום ומושמע בבכורה ב'כיפה'.

"אני מודם קודם כל לקהל, זה כל כך לא מובן מאליו שאנשים קונים את זה", אומר מאיר נרגשות, "אני כל פעם שמח מחדש לראות שיש קונים ל"סחורה" הזו וגם הפעם אני יכול לומר בשמחה רבה שלמרות שהאלבום ישוחרר רק ביום שני הבא לחנויות כבר נמכרו עותקים רבים במכירה מוקדמת ועל כך אני מודה למאזינים שוב".

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/223201630308.mp3[/embed]