כשהריאליטי מגיע לתוך בית הכנסת - הפייטן

גל תכניות הריאליטי לציבור הדתי שהחל עם "הקול הבא" ו"מחוברים" גדל עם תכנית חדשה בערוץ 20 בה יתחרו המתמודדים על תואר הפייטן של ישראל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/08/15 15:38 ג באלול התשעה

כשהריאליטי מגיע לתוך בית הכנסת - הפייטן
יח"צ, צילום: יח"צ

הריאליטי שחדר בצורה עצמתית לשוק המוזיקה הישראלית מגיע גם לעולם הפייטנות עם התכנית "הפייטן" שתשודר בערוץ 20. אחרי ריאליטי הקיץ המושקע של רדיו קול חי - 'הקול הבא' שעסק בזמרים חדשים העוסקים במוזיקה יהודית וחסידית ינסה הערוץ להתחרות בהצלחה ולהביא את התחרות גם אל עולם הפייטנות.

בדומה ל'קול הבא' גם בתכנית החדשה לוהקו לתפקיד השופטים זמרים מוכרים ומוערכים, קובי אפללו, דוד ד'אור, אביהו מדינה וגדול החזנים המזרחיים, יחיאל נהרי. את התכנית ינחה עודד מנשה.

על פי התכנון, צוות התכנית יסתובב ברחבי ישראל כדי למצוא את הקול שירטיט את לבבות הצופים. המתמודדים על התואר יהיו פייטנים מוכשרים, בגילאי 16 ומעלה, מכל רחבי הארץ, דתיים מסורתיים וחילונים.

יהיה מעניין לראות כיצד יתמודדו אנשי התכנית עם רפרטואר מוגבל במיוחד של חומרים מוזיקליים והסבירות שרבים מהמתמודדים יבצעו את אותם הפיוטים שוב ושוב מה שיכול להפוך את התכנית למשמימה ומבריחת צופים. בנוסף, לא ברור האם יוכלו להתמודד בתכנית גם כאלו שאינם "פייטנים" אלא דווקא חזנים אשכנזים שיבצעו קטעי חזנות.

בהפקת התכנית מספרים כי לאחר שלב האודישנים התכנית תצולם בלוקיישנים ייחודיים ברחבי ירושלים ו-18 המתמודדים שיצלחו את האודישנים יעברו לשלבי הדו קרב, ההופעה מול קהל ולבסוף לגמר הגדול. בתכנית הגמר, שתתקיים לקראת יום הכיפורים, יצטרף לנבחרת השופטים הזמר, השחקן וחתן פרס ישראל יהורם גאון. במהלך הגמר הפיינליסטים יבצעו דואטים עם השופטים ולבסוף יבחר הפייטן המנצח.

גם 'הקול הבא' נמצאת בימים אלו לקראת סיום והגמר צפוי להתקיים לאחר סוכות ובהפקה מבטיחים כי מדובר באירוע ענק עם אלפי משתתפים ומופע מושקע.

על אף הרדידות של תכניות הריאליטי עליה מתלוננים מאזינים רבים, חובבי המוזיקה היהודית צריכים לשמוח על כך שלראשונה ישנם כאלו שמוכנים להשקיע במוזיקה היהודית גם בתחום התקשורתי שהוזנח כל כך בשנים האחרונות.