יש סיכוי לאהבה

"מהשנייה הראשונה ששמעתי את קולו של יהושע לימוני התאהבתי בו באהבה שאינה תלויה בדבר פרט ליצירתו". נתנאל לייפר נפל מהכיסא מרוב הנאה מהאלבום החדש ´מנות קטנות´

חדשות כיפה נתנאל לייפר 19/05/14 15:46 יט באייר התשעד

יש סיכוי לאהבה
יהושע לימוני, צילום: יהושע לימוני

מהשנייה הראשונה ששמעתי את קולו התאהבתי בו באהבה שאינה תלויה בדבר פרט ליצירתו. השירה המהורהרת מעט הזכירה לעתים את אביתר בנאי איתו כבר עבד בעבר יהושע לימוני כמתופף, המילים המיוחדות והנוגעות והלחנים היפיפיים הצטרפו יחד לאלבום מצוין בשם "מנות קטנות" בהפקתו של משה לוי האגדי. אינני חוזר לכל אלבום ששמעתי בעבר למרות זאת על אף שהאלבום יצא לפני יותר משלוש שנים אני עדיין מאזין לו מידי פעם.

(צילום: יהושע לימוני)

האלבום החדש השלישי של יהושע לימוני - "סיכוי לאהבה" שיצא בימים אלו מדויק הרבה יותר הן מבחינת התכנים והן במוזיקה, כפי שקל להבחין, יהושע עבר תהליך של חזרה בתשובה בשנים האחרונות וניכר מהרגיעה בשירה ובתכנים כי לאחר חיבוטים וחיבוטי חיבוטים הוא מצא סוף סוף את מקומו הנכון לו, וכפי שאומר השיר שפותח את האלבום - "אמת יוצאת לאור".

[embed]

]

שלוות נפש היא אולי דבר טוב לאדם אך לרוב מייצרת אמנות משעממת למדי, זה בדיוק לא המקרה שלפנינו. את שלוות הנפש שלו מבטא יהושע בשיר "לעוף על אופניים" בו הוא עוסק במלחמה הפנימית שלו כחוזר בתשובה במה שמתאר קימת בוקר עמוסת פרטים והלכות ולמרות קיומן הוא נוגע בנקודות הכאובות של נשמתו וחש שהוא "רשע מרושע" עד שמילות התפילה "מדברות אליו בשפה רכה, להגיע לאן שהלב נתקע..".

אני חשתי באופן מיוחד את עניין היצירה המדויקת של יהושע, מעטים השירים שהופכים לתפילה, זה צריך להיות מדויק, נוגע ולהרגיש אמיתי בכדי שתמצא את עצמך מתפלל פשוטו כמשמעו דרך מילות השיר העבריות המודרניות והפעם חשתי את זה באופן חזק מאד עם השיר "אבא" שהפך לחלק מהתפילה שלי, לא זו המדוקלמת מהסידור אלא זו שיוצאת מהלב בקריאה פנימית כשאתה חש צורך לקרוא לעזרה לרצות להיות קרוב אליו.

הלחן הרגוע של "אבא" עם המילים הזועקות והמוזיקה המרחפת של אחד השירים היותר "פשוטים" דווקא של האלבום מחדדים את איכות ההפקה המוזיקלית של יהושע יחד עם המוזיקאי אודי שמחון.

[embed]

]

יהושע שילב בהפקת האלבום אמנים מוכרים נוספים עימם הוא עבד בעבר, ארקדי דוכין, לואי להב, דודו טסה (לו כתב בעבר שירים) משה לוי, יענקלה סגל וסולן להקת המדרגות אילן דמרי שתרם את קולות הרקע הגבוהים בכמה שירים באלבום.

וכדי שלא תטעו, למרות ה"תפילה" של לימוני, "סיכוי לאהבה" הוא אלבום הרחוק מלהיות מטיף, התכנים של האלבום ניטרליים ברובם כפי שמלמד שיר הנושא "סיכוי לאהבה" שהיה בפלייליסט של גלג"צ. לימוני השכיל ליצור אלבום עם כיוונים ונגיעות רבות ועדיין להישמע מדויק ונעים. מומלץ בחום.

[embed]

]

פורסם לראשונה באתר 'תרבות.il' בבלוג 'מוזיקה יהודית מקורית'