ישי ריבו בשיר זיכרון מרגש - הבן יקיר לי

הזמר והיוצר, ישי ריבו, בביצוע מיוחד לזכרו של סגן אמיר יקותיאל שנהרג בתאונת אימונים במערות בית ג'וברין. ריבו: כשקראתי את מילות השיר הרגשתי חיבור חזק לכאב של משפחות השכול

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 10/05/16 12:46 ב באייר התשעו

הזמר ישי ריבו בשיר מיוחד לזכרו של סגן אמיר יקותיאל (קותי) ז"ל שנהרג בשנת 1989 בתאונת אימונים במערות בית ג'וברין והוא בן 20 בלבד.

אמיר היה בן בכור לחיה ז״ל וצבי יקותיאל, ואח אהוב ונערץ לאפרת בן ימין ולאלון יקותיאל. אמיר התאפיין בחיוך רחב ועיניים גדולות המספרות ומעידות על אישיותו. בחור צנוע, סקרן שיודע לעמוד על דעתו. בעל דרך ארץ ואהבה לטייל.

במאי 86 - התנדב אמיר לצנחנים, גדוד 202, ומשם הדרך לקורס קצינים הייתה קצרה. אמיר שירת כמ"מ טירוני שייטת, ולאחר שהוא וחייליו חזרו מחופשת ראש השנה, הם התחילו אימון בשטח חדש בבית ג'וברין. במהלך האימון, נפל אמיר לבאר זמיר אשר לא צוינה במפות. אמיר נהרג במקום אך נמצא בבאר זמיר רק לאחר 6 שעות של חיפושים.

השיר ״בן יקיר לי״ נכתב והולחן על ידי מלכי בן ימין טפרברג גיסתה של אחותו של אמיר ז"ל, בהשראת דברים שנאמרו ע״י אביו של אמיר ז״ל, צבי יקותיאל יבדל״א, באזכרה שנערכה לזכרו לפני שלוש שנים, בו ציינו 25 שנה למותו. על ההפקה המוזיקלית הופקד צח דרורי.

"כשקראתי לראשונה את מילות השיר ״בן יקיר לי״ הרגשתי חיבור חזק לכאב של משפחות שכול רבות שאינן מפסיקות לכאוב ולהתגעגע ליקיריהם למרות השנים הרבות שחלפו. השנים עוברות ואיתן מגיעים רגעי אושר רבים שאינם מסוגלים לטשטש את החוסר הגדול שיוצר השכול בלב המשפחות. מילות השיר עם הלחן שמזכיר קצת שיר ערש, יוצרים משהו אמיתי שגורם לשיר אישי, שנכתב לזכרו של אמיר יקותיאל ז״ל, להיות שיר שמתחבר לכולנו", מספר ישי ריבו.

[embed]

]