יוני גנוט מספר על החיוך שבשברים

יוני גנוט בראיון ל'כיפה' על שירו החדש ופרויקט ההדסטרט אותו הוא מריץ לאלבומו החדש והמושקע

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 16/03/16 12:38 ו באדר ב'

יוני גנוט מספר על החיוך שבשברים
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

הזמר והיוצר, יוני גנוט, לשעבר סולן להקת הרוק היהודי - 'בין השמשות' עובד על אלבום סולו שני מתוכו הוא משחרר השבוע את הסינגל המחויך - 'שברים'. גנוט שאלבומו הקודם היה רב מכר וכלל דואטים עם אהוד בנאי, דניאל סלומון, שי גבסו, אריק סיני וארז לב ארי, החליט הפעם לפנות למימון המונים -הדסטרט לצורך יצירת אלבום עם המפיק המוזיקלי שמוליק דניאל שעובד עם השורה הראשונה של האמנים בארץ.

למה החלטת לעשות הדסטארט?

ראשית, באמת אין לנו איך לממן את ההקלטות וההוצאה. העסק הזה הולך ונהיה יותר יקר ועם מצב המכירות של האלבומים לוקח לכסות כמה שנים טובות, במקרה הטוב. חוצמזה אני לא טוב בלעשות אלבומים בזול. אם אני מרגיש שהפקה מסוימת תוציא טוב את השיר, אז אני חייב ללכת על זה. יש גם שירים מינימליסטיים באלבום אבל מאידך שיר כמו "שברים" שיש בו בראס סקשן בניצוחו של דניאל זמיר לדוגמא... זה שיר מאוד יקר להפקה.

חוצמזה ההדסטארט זו דרך לעקוף באופן חלקי את התעשיה, המדיה והממסד התרבותי שלא תמיד מתעניינים בסוג החומר שלי/שלנו ולהגיע ישירות לקהל. ויש הרבה קהל שמתחבר ותומך ברוך ה'. אז עם כל החסרונות של המדיה החברתית אין ספק שיש בזה גם יתרונות וכדאי לנצל אותם.

[embed]

]

ספר באמת קצת על האלבום?

בגדול האלבום יותר אישי מהקודם... יש עדיין כמה פיוטים פסוקים ואורחים שבאים לחמם את הלב ולפעמים לעשות שמח, אבל יש גם יותר לבטים, פיתולים וקצוות של כאב.. כמו החיים עצמם.

כאמור, הפעם בחרת להפיק את האלבום יחד עם שמוליק דניאל, איך העבודה איתו?

מרתקת! מצד אחד בדרך כלל יש הרבה הבנה, מצד שני אנחנו מפתיעים כל הזמן אחד את השני. זה נפלא שהאדם שהפיק מעל 70 אלבומים והיה מעורב בהרבה יותר פרויקטים עדיין מגיע כל בוקר אל האולפן בחדוות יצירה ילדותית.

השיר החדש 'שברים' נכתב על ידי הרב פרומן ז"ל, מה לך ולו?

הכרתי את הרב עוד כתלמיד בישיבת הר עציון, הלכתי לשמוע אותו מלמד ליקוטי מוהר"ן. לא נראה לי שהבנתי משהו ממש, אבל קיבלתי איזה "רשימו" על איך נראה בנאדם שבאמת עומד לפני אלוקים. יותר מאוחר נחשפתי לתפישותיו היחודיות ושיריו המרתקים.

אחרי הופעה ב"משיב הרוח" קיבלתי מתנה ספר שירים בהשראת רבי נחמן מברסלב. היו שם שלושה שירים של הרב פרומן למיטב זכרוני. שניים מהם כבר הולחנו ומי יודע אולי גם את השלישי עוד אלחין. משהו בקלילות והאירוניה העצמית תפס אותי. אני מקבל רשמים מאוד טובים ממשפחתו של הרב אז אני מקווה שגם הוא מחייך מלמעלה.

שברים הוא שיר היתולי מה אתה רוצה לאחל דרכו לקוראים לכבוד פורים?

חברים, תנצלו את ההזדמנות להשתחרר מהמבט השופט וממגבלות השכל ואל תשכחו לא לקחת את עצמכם יותר מידי ברצינות.

לשיר צורף קליפ היתולי שמתאים לרוח השיר

[embed]

]