חיזוק לימים הנוראים

שני דיסקים חדשים שיצאו לאחרונה יגרמו לכם להזיע, במובן החיובי של המילה. בואו לשמוע

חדשות כיפה יאיר פלד 25/09/11 09:55 כו באלול התשעא

חיזוק לימים הנוראים
יחצ, צילום: יחצ

נתחיל בראשון, אני מוכן להעיד שלא שמעתי בזמן האחרון אלבום כזה איכותי, מלא ועשיר כמו אלבומם של האברכים מרמת בית שמש הנקראים גם להקת שטר. שמו של האלבום, "Infinty", "אין סוף" בתרגום חופשי. הלהקה מורכבת מחמישה אברכים שעלו לארץ כדי ללמוד תורה ובזמן האחר לעשות קצת מוזיקה, ואיזו מוזיקה! מתיסיהו, שטר מאחוריך! ובאמת לעיתים הקצב הוא מתיסיהו לכל דבר, לעיתים הוא מזכיר את להקת "המושב" כאשר הם משלבים את "נגילה הללויה" בסילסול תימני עם שילוב היפ הופ מפתיע. לא רואים דברים כאלו במחוזותינו.

האלבום שופע בהיפ הופ משובח בשפה האנגלית ולרוב הפזמונים לקוחים מהמקורות, שילוב מנצח וייחודי, הנאה צרופה ומרוממת רוח של אמונה ומוזיקה טובה ואיכותית. מתנה לחג למביני עניין.

האלבום השני הוא מקצה אחר לגמרי, אם בראשון עסקנו במוזיקה שעשתה עלייה, פה אנו עולים בחזרה בתשובה של יוסף קרדונר, האיש ו"שיר המעלות". האיש שבקושי ראו אותו על הבמות, אך הוציא עד עכשיו תשעה אלבומים, האיש בעל קול התפילה המלטף, בעל התשובה המחזק...

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/525201123326.mp3[/embed]

כעת הוא מוציא את "קומזיץ", אלבום אקוסטי מתוך הופעותיו בארץ ובחו"ל מלווה בנגנים ואנשים שרים. השירים באלבום מרגשים,מרטטים וגורמים ללב להרהורי תשובה. דיבורים מהנשמה, מוזיקת נשמה יהודית אותנטית, שורשית השואבת את מימיה מדרכה של החסידות, אי אפשר להישאר אדיש כאשר כל הקהל לא נותן ליוסף להפסיק את המופע, ובוחר לשיר בלי הפסקה את "הקב"ה אנחנו אוהבים אותך", עד שהוא מצליח לשכנע את חברי הלהקה להמשיך לנגן. אחדות גדולה מסביב לשירה קדושה.

בתקווה לשנה של מוזיקה איכותית וקדושה גם יחד.

(צילום: יחצ)